|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Plukker dere bær og sopp?Jeg er ikke noe friluftsmenneske, faktisk foretrekker jeg å være inne, men jeg synes det er veldig koselig å plukke bær og sopp. Desverre har jeg ikke egen hage, så det jeg vil ha av bær må jeg finne selv i skogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Jeg er riktignok friluftsmenneske, men jeg har ikke ro i ræva til å stoppe og plukke bær/sopp. Liker egentlig ikke å ta pauser heller, foretrekker å spise mens jeg går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Jeg er ikke noe friluftsmennekse, men hsuker familieutflukter for å plukke blåbær... Og det ksal man ha, hjemmelaget blåbærsyltetly er GODT da. Når vi var små pleide vi gå i skogen hjemme og plukke bær, så fikk vi spise blåbær med sukker og melk til kveldsmat, hadde vi plukket riktig mye fikk vi lage litt syltetøy vi kunne ha på skiva også. NAM! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?
Jeg er innvandrer til samme by som deg, bare bodd her i noen få år faktisk. Prøvde å finne blåbær i fjor, og jeg fant mange tuer, men det var lite bær. Kanskje bedre i år da. Fant tuer omtrent hvor som helst i skogen, var ikke særlig vanskelig å finne. Bringebær er det også mye av, særlig i grøftekanter og gresskanter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Vi plukker ikke sopp, men blåbær og tyttebær. Rips plukker jeg også, hvis noen har som de ikke vil plukke selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glad
|
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Jeg liker å plukke litt blåbær og multer når vi er på hytta på sensommeren. Rips skulle jeg gjerne plukket også, men buskene vil ikke gro skikkelig på plenen vår.
![]() |
#8 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Vi har alltid bær i fryseren, men de store pellerne er vi ikke. Litt blåbær og litt markjordbær er det et must for meg å kunne glede meg over gjennom vinteren. Og nå har vi rips fra hagen som vi må bruke til noe. På hytta har vi kantareller, så jeg tar gjerne med litt av det også. Jeg sylter og safter ikke foreløpig. Det blir mest frysetøy eller sukkerfryste bær til kaker og desserter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Markjordbær, blåbær, tyttebær, bringebær, molter(muligens). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Vi plukker blåbær og noe tyttebær, og tar med oss markjordbær om vi finner det. Sopp kan vi ingenting om, så det tør vi ikke plukke.
![]() |
#11 |
Einsam
|
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Plukker mye bær! Fra egen hage plukker vi kirsebær, solbær, rips, bringebær og stikkelsbær. Plukker også blåbær i skogen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Har ikke vært så veldig flinke de siste årene. Nå har vi blåbær, rips og bjørnebær i hagen så om noen år når buskene har vokset seg store så blir det nok nok til å kanskje lage syltetøy også?! Har veldig lyst til å ta turen opp i skogen å plukke blåbær i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Jeg plukker blåbær som jeg fryser hele for å ha på pannekaker og i smoothies.
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Vi plukker sopp, og nyter det resten av året. Det er det beste med høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Vi plukker masse sopp. Mannen er skikkelig god, og kan mange andre sorter enn bare de "vanlige", så det er morsomt. Har planer om å plukke bær også i år.
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Plukker dere bær og sopp?Plukker bær, både fra egen hage og i skogen. Mamma er soppkontrollør og har lært meg masse helt fra jeg var liten, så sopp er morro det også. Har en mann som kun spiser kantarell dessverre.
![]() |
|
|