Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Rimelig og ok såpemasse?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-09, 21:51   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Rimelig og ok såpemasse?

Jeg skal lage lavendelsåper og trenger masse såpemasse (julegaver) Hvor får man sånt til en ok pris ?

Gammel 15-07-09, 23:30   #2
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rimelig og ok såpemasse?

Panduro?

Tar gjerne imot oppskrift på lavendelsåpe!

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:37   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Panduro selger såpemasse.

Skal du lage såpe av egen lavendel?
Jeg har en svær Lavendel stående og tenkte å gjøre noe lignende. Så oppskrift er fint hvis du har.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:40   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Lavendel fra hagen min ja. Nå henger 20 bunter til tørk ! Har både lys og mørk lilla. Tror den mørke sorten gjør seg best i såpene. Den lyse tar jeg til lavendelhonning og duftputer.

Jeg abbonerer på Hagen for alle, der fant jeg oppskriften. Den er som følger:

500 gram såpemasse
30 dråper lavendelolje
1 dl tørkede lavendelblomster
former

Smelt oppkutte såpemasse i vannbad. Når den er smeltet blander du inn blomster og drypper i ønsket mengde olje. Hell deretter alt raskt ned i former. Stivner svært raskt, men bør stå minst 2 timer. Løsne fra formene og oppbevar i plast.

Planen min er å lage såper på rundt 200 gr. Pakke dem i cellofan og så legge to oppå hverandre med grov hamptråd. Jeg skal også lage etikett på dem selv av lilla kartong.
Har bestilt masse såpe på Panduro, heiv også med lilla såpefarge og skal ha bittelitt i massen.

Gammel 17-07-09, 21:53   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips.. Hold deg til det du skriver om bittelite farge. Såpefargen fra Panduro setter lett flekker.

Heldige deg som har Lavendel!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 22:05   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Et tips.. Hold deg til det du skriver om bittelite farge. Såpefargen fra Panduro setter lett flekker.

Heldige deg som har Lavendel!

Det sto det på bruksanvisningen ja, jeg skal uansett bare ha en ørliten anelse av lilla i dem, så jeg håper jeg klarer å lage dem flekkfrie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.