|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Spis elsk lev...
2004 ![]() Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg har akkurat lest den, og det er en fin sommerbok. Jeg leste den på engelsk da. Vil ikke svare for oversettelsen.
![]() |
#3 |
![]() |
![]() Sv: Spis elsk lev...
2004 ![]() Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spis elsk levJeg begynte på den (på engelsk), men la den vekk igjen etter et par kapittel. Bøker av denne typen fenger meg fra starten eller ikke i det hele tatt. Men jeg vet mange som liker den.
![]() |
#5 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spis elsk levLeste den på norsk og syns den var bra.
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg likte den. Men det var ikke en sånn lettlest bok som jeg sluker på en ettermiddag. Det var mer en slik bok som jeg tok fram og leste litt i innimellom og koste meg med.
![]() |
#7 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spis elsk lev
Enig i det ja.
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spis elsk levJeg synes ikke den var så bra som alle sier.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg leste den på engelsk. (leser alltid engelskspråklige bøker på originalspråket) Hakket for spirituell for meg, men den var ganske fin også. Har gitt den videre til min søster som elsker den.
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg har lest nesten hele. Jeg har lovet å sende min videre til Dragen, jeg må bare finne den først.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg har lest den, og likte den, men ikke så godt at jeg anbefaler den entusiastisk til alle jeg kjenner, liksom. Man trenger ikke å være religiøs/"spirituell" for å sette pris på den, men man bør i alle fall ikke være sånn som enten blir sint eller kjeder seg voldsomt over den slags tankegang. Jeg likte den egentlig bedre underveis enn etter at jeg var ferdig med den.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg holder på med den på engelsk og har holdt på med den ganske lenge. Det er ei bok jeg både liker og ikke liker og tas fram med ujevne mellomrom. Det er ikke ei bok jeg kunne hatt som eneste lektyre. Det er ikke ei bok jeg entusiastisk vil anbefale andre og jeg synes nok at den en del steder er vel oppskrytt, men jeg er glad for at jeg leser den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Live and let live
|
Jeg også. Lurer på hvorfor det egentlig?
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Jeg tror det er nettopp litt det som er "problemet" med boken, som bok betraktet. Det er interessant med en sånn prosess, det er interessante problemer og spørsmål hun har, men avslutningen/"løsningen" er langt mindre interessant enn veien hun går, og derfor er slutten mindre tilfredsstillende, tror jeg. (Det er veldig ofte tydelig at det er enklere å sette opp interessante problemstillinger enn å "løse" dem på en god måte.)
![]() |
#16 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spis elsk levhva heter den på engelsk?
![]() |
#17 |
![]() |
![]() Sv: Spis elsk lev...
2004 ![]() Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
Ja, det høres logisk ut, - og så var det jo små løsninger underveis også, og ingen brakende stor suksessavslutning.
![]() |
#19 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spis elsk levHar akkurat lest den ferdig på engelsk og likte den veldig godt! Synes det var spennende å følge prosessen hennes og få noen tankevekkere underveis. Men den passer nok ikke for alle, vil jeg tro.
![]() |
![]() |
#20 |
intro
|
![]() Sv: Spis elsk levJeg har kommet til side 70 eller noe sånt i den engelske utgaven. Angrer litt på min vane med å droppe å lese teksten bakpå boka - i likhet med Mim tror jeg det kan bli litt for spirituelt for meg, men det er ikke kjedelig så langt.
![]() |
![]() |
|
|