Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Det skal males

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 22:11   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det skal males

har nå flytta i ny leilighet, å siden det var litt mørke/gammeldagse farger her så står jeg fritt til å male om jeg ønsker det og huseier står for utstyr/maling.

Nå er stua rød, kunne tenkt meg å kanskje male den i kaffe latte eller noe? Lyst på en lys farge, men ikke hvit.
Soverommet til unga har en grusom gulfarge, den må bort. Vil ha en farge som kan få rommet til å virke større om noen skjønner hva jeg mener? Blått er det en slik farge?

Kjøkkenet trenger også litt oppgradering, der vil jeg også ha litt lyse farger, men usikker på hva.

Å dørene skulle jeg også gjerne malt i lyse farger, er det lurest å bare male den rett og slett hvit?

Noen plasser på nett hvor de har fargekart?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 22:13   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det skal males

Her er Jotuns Klassikere:

http://www.jotun.no/www/no/20020051....klassikere.pdf

Ellers finner du fargekart på Jotun.no

Gammel 20-07-09, 22:46   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan anbefale Sand, det er en beige mot grå. Har den på kjøkkenet og i gangen og er kjempefornøyd med den!! Hadde jeg funnet den tidligere hadde nok flere rom vært i den fargen....

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 22:49   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en nydelig lyseblå farge i gangen vår, som jeg glatt anbefaler. Den heter Stadt, og er fra Jotun. Tror den vil være fin på barnerom også.

Vi har forresten malt soverommet vårt i fargen Solid. Den er mørk, mørk, mørk, men akk så lekker til hvite lister, og hvite skap. Behagelig farge i grunnen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 22:50   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er den på jotun sitt fargekart?

Å nå må jeg bare være litt blånn her da , jeg har aldri malt før selv. Så det store spørsmålet er, må alle lister tas av eller kan jeg teipe på dem å male helt inntil eller blir ikke det noe fint?

Gammel 20-07-09, 22:54   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe maletape, og tape over listene. Men husk å ta av tapen så fort det har tørket litt, ellers blir den sittende dønn fast.
Begge fargene jeg nevnte er å finne på jotun sitt fargekart.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:06   #7
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Kjøpe maletape, og tape over listene. Men husk å ta av tapen så fort det har tørket litt, ellers blir den sittende dønn fast.
Begge fargene jeg nevnte er å finne på jotun sitt fargekart.

Takker, maletape har jeg allerede kjøpt. Så har liggende klar, men mulig jeg må kjøpe meg en rull til så jeg er sikker på å ikke gå tom

Gammel 20-07-09, 23:23   #8
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Tusen takk for svar, da har jeg fått bestillt meg fargekart fra Sense

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.