|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jeg trenger en god bokIkke akkurat i humresjangeren, men pytt: Jan Wieses "Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede." Merkelig tittel, men nydelig bok.
![]() |
#4 |
Newbie
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
![]() Sv: Jeg trenger en god bokHar ikke lest de to du nevner, men i humre-sjangeren synes jeg at bøkene til Marian Keyes passer greit inn. Chick-lit, og ikke nødvendigvis så "spennende", men de er underholdende og lettleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Jeg trenger en god bokJeg har akkurat humret meg gjennom de to første bøkene om Elling: Utsikt til paradiset og Fugledansen. Triste, men tidvis skikkelig morsomme.
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Jeg trenger en god bokJeg humret meg nylig gjennom en FP-klassiker: Damenes detektivbyrå nr 1 Spennende, morsom og lærerik. Har følelsen av at jeg er en av de siste til å finne den boka på biblisen.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Jeg trenger en god bokLeser du engelsk? Jasper Ffordes serie om Thursday Next er både humre- og le høyt-bøker, og passer for alle som har lest mye litteratur og som synes bøker er morsomt (i seg selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger en god bokAre Kalvøs "Nød" er passelig humrelitteratur |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Jeg trenger en god bok
Du kommer ikke til å bli skuffet, det er jeg ganske sikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sentralt
![]() |
![]() Sv: Jeg trenger en god bokEllers så er Sophie Kinsella ute med ny bok: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg trenger en god bokIkke en "humre-bok" (så langt). Men jeg har nettopp begynt på Revolutionary Road av Richard Yates, og den lover godt.
![]() |
#14 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg trenger en god bokEllers leste jeg nettopp Är det någon där (anskaffet i Sverige, normalt ville jeg aldri ha lest denne på verken norsk eller svensk) av Marian Keyes, og den var "humrete" nok, den. Spesielt da hovedpersonen forteller om hvordan hun kom over morens gamle hattesamling, og sammenlignet det med å komme over en massegrav.
![]() |
#15 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger en god bokJeg synes Marian Keyes har veldig gode "humre"-bøker. Spesielt bøkene om Walsh-klanen (Vannmelonen, Rachaels ferie, Engler i LA og Er du der ute?)
![]() |
#16 |
|
En bok jeg også lo godt av. Dessverre følte jeg forfatteren hastet litt for mye for å bli ferdig mot slutten, så mye av humoren forsvant. Ble egentlig ganske sur over den dårlige slutten i en ellers veldig bra bok.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Så kjedelig. Jeg har bare kommet halvveis og foreløpig synes jeg den er storartet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|