Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinnoff fra pantelappen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Bruker du handleliste?
Ja, alltid! 20 27,40%
Av og til 48 65,75%
Aldri, har det i hodet/har ingen plan 5 6,85%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 19:47   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Spinnoff fra pantelappen

Brulker du handleliste?

Eller er du sånn som kobler middager og alt tilbehør uten å ha med lapp?

Gammel 22-07-09, 19:50   #2
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff fra pantelappen

JEg stemte JA. Fikser det ikke uten. Jeg erekstrem på området: skriver frukt/grønt i et hjørne, meieriprodukter i et annet hjørne, og så kjøtt osv slik at det skal bli enkelt å handle. Dette syns en del på jobben min var veldig morsomt. :fornærmet:

Gammel 22-07-09, 19:50   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Både og. Det står alltid litt på lappen som alltid ligger fremme på kjøkkenet, vi er flinke til å skrive ned om det er noe vi går tom for. Selve handlekurven inneholder alltid mye mer enn det som står på lappen. Skal jeg ha middag står det kun middag på lappen, ikke spesifikt hva jeg skal handle til middag.
Så handlelappen min er kun for å huske det vi er tom for og ha.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 19:50   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal handle mye bruker jeg handleliste. Ellers kommer jeg alltid hjem med en ting eller to for lite. Men jeg er veldig flink til å kjøpe en haug utenom det som står på lista også. *kremt*

Gammel 22-07-09, 19:52   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg ukehandler har jeg handleliste. I det siste har vi ikke fått til ukehandelen, og da er det bare et par-tre ting vi trenger. Da sender jeg en sms til mannen, så handler han på vei hjem fra jobb. Han er mye flinkere enn meg til å holde seg til lista. Jeg er veldig flink til å plutselig trenge masse annet.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 19:57   #6
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Om jeg f.eks skal handle til noe spesielt, som jeg ikke lager så ofte, så skriver jeg liste sånn at jeg får med meg alle ingrediensene. Skriver sjelden mer enn "middag" da, isåfall er det bare f.eks "pasta" eller "fiskekaker" og så kommer tilbehøret litt av seg selv. Jeg prøver å skrive opp det jeg skal ha av frukt og grønt først på lista, og ellers samle sånt man finner ca på samme sted, men det er fordi det virkelig kryr av pensjonister med rullatorer der jeg handler. Med tanke på hvor lite tid de strengt tatt har igjen syns jeg de kunne få opp dampen litt, men neida..

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 19:59   #7
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer an på hvor mye jeg skal handle, og om det er div. matoppskrifter det handles inn til.

Gammel 22-07-09, 20:00   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ukehandler, med liste.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:00   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg handler for en uke av gangen, så jeg trenger definitivt lapp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:16   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

JEg stemte JA. Fikser det ikke uten. Jeg erekstrem på området: skriver frukt/grønt i et hjørne, meieriprodukter i et annet hjørne, og så kjøtt osv slik at det skal bli enkelt å handle. Dette syns en del på jobben min var veldig morsomt. :fornærmet:

Det er da ikke unormalt. Det er logisk og naturlig.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:59   #11
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Ikke sant? Det morsomste av alt var at lappen ble med ned til lunsjen, den haddde hengt seg fast under matboksen min. Tror lærere er litt enkle i humoren.

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Når jeg ukehandler har jeg handleliste. I det siste har vi ikke fått til ukehandelen, og da er det bare et par-tre ting vi trenger. Da sender jeg en sms til mannen, så handler han på vei hjem fra jobb. Han er mye flinkere enn meg til å holde seg til lista. Jeg er veldig flink til å plutselig trenge masse annet.

Oj. Her er det alltid SPENNENDE de gangene mannen handler, han SER ting i butikken. Jeg holder meg strengt til listen og går til de vanlige plassene.

Gammel 22-07-09, 21:31   #12
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Her ukehandles det, så her trengs handlelapp, ja.
Skal jeg bare inn å kjøpe noe frukt eller annet dropper jeg lappen.

Gammel 22-07-09, 21:35   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg noterer på handlelista etter hvert som ting tar slutt, og holder meg til det. Det er sjelden jeg handler noe utenom.

Gammel 22-07-09, 21:53   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Klarer jeg å skrive huskelapp, så er det garantert at den ligger igjen på kjøkkenbordet når jeg drar til butikken.

Ukeshandling har jeg gitt opp. Funker bare ikke. Ingen av klarer å bestemme oss for hva vi har lyst til å spise så lenge i forkant. Så har vi ikke lyst på det som var bestemt den dagen men har heller lyst på det, som vi da ikke har handlet inn til. Eller så skjer det noe så vi må spise til en annen tid eller rett og slett ikke har tid til å lage det som var planlagt. Når jeg prøver meg på ukeshandling ender det med at jeg kaster enorme mengder mat som blir dårlig/går ut på dato. Så jeg har i grunn ikke bruke for lange handlelister. Jeg handler inn det vi skal ha til middag den dagen. Det trenger jeg ingen liste til.

Gammel 22-07-09, 21:54   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer om jeg har liste eller ikke.

Gammel 22-07-09, 21:57   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker så og si aldri handleliste; kun i tilfeller der jeg skal handle inn til mat jeg sjelden lager eller aldri har laget før.

Gammel 22-07-09, 22:13   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har stor sett liste med, men ikke hvis jeg bare skal ha et par ting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:34   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ukehandler, og skriver alltid handlelapp. Den skrives stort sett etter hvordan matvarene står i butikken, for å være sikker på at jeg får med alt og for å spare tid.

Litt artig da at når jeg først har skrevet handlelista så trenger jeg den egentlig ikke, for jeg husker stort sett det som står på den. En annen litt rar egenskap jeg har er at jeg stort sett husker prisene på alle varene jeg har plukket i handlekurven.

Gammel 23-07-09, 11:17   #19
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis jeg skal handle mye bruker jeg handleliste. Ellers kommer jeg alltid hjem med en ting eller to for lite. Men jeg er veldig flink til å kjøpe en haug utenom det som står på lista også. *kremt*

Gammel 23-07-09, 11:18   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, alltid. Ellers glemmer jeg de viktigste tingene jeg må ha.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.