|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Bruker du handleliste? | |||
Ja, alltid! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 27,40% |
Av og til |
48 | 65,75% |
Aldri, har det i hodet/har ingen plan |
5 | 6,85% |
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinnoff fra pantelappenBrulker du handleliste?
![]() |
#2 |
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenJEg stemte JA. Fikser det ikke uten. Jeg erekstrem på området: skriver frukt/grønt i et hjørne, meieriprodukter i et annet hjørne, og så kjøtt osv slik at det skal bli enkelt å handle. Dette syns en del på jobben min var veldig morsomt. :fornærmet:
![]() |
#3 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenBåde og. Det står alltid litt på lappen som alltid ligger fremme på kjøkkenet, vi er flinke til å skrive ned om det er noe vi går tom for. Selve handlekurven inneholder alltid mye mer enn det som står på lappen. Skal jeg ha middag står det kun middag på lappen, ikke spesifikt hva jeg skal handle til middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenHvis jeg skal handle mye bruker jeg handleliste. Ellers kommer jeg alltid hjem med en ting eller to for lite. Men jeg er veldig flink til å kjøpe en haug utenom det som står på lista også. *kremt*
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenNår jeg ukehandler har jeg handleliste. I det siste har vi ikke fått til ukehandelen, og da er det bare et par-tre ting vi trenger. Da sender jeg en sms til mannen, så handler han på vei hjem fra jobb. Han er mye flinkere enn meg til å holde seg til lista. Jeg er veldig flink til å plutselig trenge masse annet.
![]() |
![]() |
#6 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenOm jeg f.eks skal handle til noe spesielt, som jeg ikke lager så ofte, så skriver jeg liste sånn at jeg får med meg alle ingrediensene. Skriver sjelden mer enn "middag" da, isåfall er det bare f.eks "pasta" eller "fiskekaker" og så kommer tilbehøret litt av seg selv. Jeg prøver å skrive opp det jeg skal ha av frukt og grønt først på lista, og ellers samle sånt man finner ca på samme sted, men det er fordi det virkelig kryr av pensjonister med rullatorer der jeg handler. Med tanke på hvor lite tid de strengt tatt har igjen syns jeg de kunne få opp dampen litt, men neida.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenUkehandler, med liste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenJa, jeg handler for en uke av gangen, så jeg trenger definitivt lapp.
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappen
Det er da ikke unormalt. Det er logisk og naturlig.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenIkke sant? Det morsomste av alt var at lappen ble med ned til lunsjen, den haddde hengt seg fast under matboksen min. Tror lærere er litt enkle i humoren.
Oj. Her er det alltid SPENNENDE de gangene mannen handler, han SER ting i butikken. Jeg holder meg strengt til listen og går til de vanlige plassene.
![]() |
#12 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenHer ukehandles det, så her trengs handlelapp, ja.
![]() |
#13 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenJeg noterer på handlelista etter hvert som ting tar slutt, og holder meg til det. Det er sjelden jeg handler noe utenom.
![]() |
#14 |
superbruker
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenKlarer jeg å skrive huskelapp, så er det garantert at den ligger igjen på kjøkkenbordet når jeg drar til butikken.
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenJeg bruker så og si aldri handleliste; kun i tilfeller der jeg skal handle inn til mat jeg sjelden lager eller aldri har laget før.
![]() |
#17 |
Ferdig!
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenHar stor sett liste med, men ikke hvis jeg bare skal ha et par ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappenJeg ukehandler, og skriver alltid handlelapp. Den skrives stort sett etter hvordan matvarene står i butikken, for å være sikker på at jeg får med alt og for å spare tid.
![]() |
#19 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Spinnoff fra pantelappen
![]() |
|
|