Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nespressomaskin og -kapsler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 21:18   #1
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Nespressomaskin og -kapsler

Har akkurat kjøpt en Nespressomaskin til mannen min. Skal nå bestille kapsler men aner ikke hvem jeg skal velge. Drikker ikke en dråpe kaffe selv. Han likker bestille seg dobbel espresso og Americano, (tror jeg det heter) når vi er på cafè. Noen av dere damer som da vet hvilken av de kapslene som passer?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:33   #2
Sviski
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2009
Sviski har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nespressomaskin og -kapsler

ville normalt ha anbefalt en "vanlig" kaffemaskin da du da alltid vil være sikret den ferskeste kaffen. Men klart nespresso er tøfft, enkelt og deilig det også :>
Umulig å svare deg på hva du/han liker best, men denne siden kan gi deg noen hint.
http://nespresso.com/precom/n_espresso_no_no.html?s=1
trykk på de forskjellige kapslene for info. Ved første gangs bruk ville jeg kjøpt et helt brett med forskjellige, så han selv får finni ut av hva han liker best.

Sviski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:35   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker mest kaffe latte, og kjøper da espressokapsler.
Har noen lungokapsler også, til besøk stort sett.
Selv har jeg lilla, svart og gull (ny) som favoritt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:39   #4
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sviski, her.

ville normalt ha anbefalt en "vanlig" kaffemaskin da du da alltid vil være sikret den ferskeste kaffen. Men klart nespresso er tøfft, enkelt og deilig det også :>
Umulig å svare deg på hva du/han liker best, men denne siden kan gi deg noen hint.
http://nespresso.com/precom/n_espresso_no_no.html?s=1
trykk på de forskjellige kapslene for info. Ved første gangs bruk ville jeg kjøpt et helt brett med forskjellige, så han selv får finni ut av hva han liker best.

Takk for link!
Har vanlig maskin, men etter et stort ønske om en Nespresso, så skal mannen få nyte av en ny maskin på bursdagen sin.

Gammel 23-07-09, 21:40   #5
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg drikker mest kaffe latte, og kjøper da espressokapsler.
Har noen lungokapsler også, til besøk stort sett.
Selv har jeg lilla, svart og gull (ny) som favoritt.

Takk for svar!
Eh, hva er forskjellen på espresso og lungokapsler? Drikker ikke selv kaffe så er helt grønn

Gammel 23-07-09, 21:44   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Takk for svar!
Eh, hva er forskjellen på espresso og lungokapsler? Drikker ikke selv kaffe så er helt grønn

Espresso er sterk kaffe. Liten kopp som regel, med (krutt)sterk kaffe. Men finnes nivåer der og. Lungo er en litt større kopp, mer som en vanlig kaffekopp (ikke krus nei).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:59   #7
Sviski
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2009
Sviski har et hav av muligheter foran seg
Standard

Som nevnt over så er ikke Lungo kapslene så kraftige, de er også større. På samme siden finner du info om de også
http://nespresso.com/precom/n_lungo_no_no.html

Sviski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:02   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med velkomstpakken? Jeg mener å huske jeg fikk tilbud om en pakke med alle typene kapser, til ca 700 kr. Det var veldig greit, for da fikk jeg testet alle smakene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:07   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nå lært, og bestiller kun Arpeggio, Roma og Ristretto. Det er de sterkeste variantene. De andre variantene er for svake for meg som stort sett kun drikker svart kaffe.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:30   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har nå lært, og bestiller kun Arpeggio, Roma og Ristretto. Det er de sterkeste variantene. De andre variantene er for svake for meg som stort sett kun drikker svart kaffe.

Dette er favorittene her også.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.