|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
nygift
|
![]() Detta svineriet og ferie?Altså, der vi skal på ferie (hellas, kreta) er det rapportert om smitte, totalt 520 personer, og landet er på listen over land som har smittutbrudd nå, fant det på http://www.fhi.no
![]() |
#3 |
nygift
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Det er i hele hellas, finner ikke noe mer detaljert en det.
![]() |
#5 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Jeg hadde reist. 520 tilfeller i hele Hellas er jo ikke mye. Det frarådes jo ikke reise pga influensaen.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Vi reiser nok til Kreta som planlagt, men tenker nok ekstra på handhygiene. Det er ikkje frarådd å reise, og da vil eg gjennomføre ferie som vi har planlagt og gleda oss til.
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Vi skal til Kreta vi også - ikke før i september riktignok, men dog ...har tenkt på dette med influensaen, men så lenge det faktisk ikke blir frarådet å reise, så reiser vi. Kommer bare til å være ekstra nøye med hygiene, rent vann osv.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Jeg hadde ikke reist. : pyse: |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Det er da like lett å bli smittet i Norge når man ser det i forhold til folketallet. Vi reiser til Hellas neste uke. De fraråder ikke mot å reise til Hellas, men Spania derimot... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Så lenge det ikke er frarådet så hadde jeg reist. Er vel bare 4 land enda som en blir mer advart mot.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Vi kommer nettopp tilbake fra London, og England er vel det landet etter Mexico som er hardest rammet. Vi hadde med et lass med antibac-våtservietter, samt at jeg kjøpte en sånn bakteriedrepende gele til å gni inn i hendene og brukte det titt og ofte. Jeg er ikke spesielt bekymret, og å avlyse oppholdet i London tenkte jeg ikke på en gang.
![]() |
#12 |
Nattrangler
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Jeg hadde ikke reist tror jeg, regner med at vi kommer til å få dette, men skulle vi bli syke så ville jeg helst være her hjemme.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?
Det blir bare sagt at det bør vurderes i samråd med lege dersom man er i en av risikogruppene. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Jeg hadde reist. Sleng et par pakker med antibac i veska og vask over hendene jevnlig. |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Detta svineriet og ferie?Det står en del tips her, http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Slik...eg-895492.html, fra en annen smittevernoverlege.
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Smittevernlegen på St. Olavs var jo ikke helt enig heller, så det den ene legen har sagt er vel hennes personlige mening. (Hun har jo selvsagt god faglig grunn for å kunne uttale seg, men likevel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Ikke sant. Den samme smitevernoverlegen som sier ikke reis sier jo samtidig at vi ikke kan unngå å få det. Jeg syns i det hele tatt den ene intervjuet jeg leste med henne var litt uklart.
![]() |
|
|