Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Badesko

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 10:10   #1
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Badesko

Vi skal til Jamaica i februar. Jeg har tastet litt med flere amerikanere og canadiere som har vært der. De sier at det er lurt å ha badesko på når man skal bade der. Dette på grunn av noen "kråkeboller" det visstnok skal være svært ubehagelig å tråkke på.
Noen som vet hvor jeg får tak i slike badesko?

Gammel 27-07-09, 10:16   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Badesko

Syntes Crocs er suverene badesko jeg.

Det er jo gjerne litt skjell og diverse annet på norske strender, og Crocs er tingen når vi er på stranden.

God tur!!

Gammel 27-07-09, 10:18   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker Merrell-sandalene mine til å bade der det er dårlig bunn.

Disse, i hvitt:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 10:23   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Vi skal til Jamaica i februar. Jeg har tastet litt med flere amerikanere og canadiere som har vært der. De sier at det er lurt å ha badesko på når man skal bade der. Dette på grunn av noen "kråkeboller" det visstnok skal være svært ubehagelig å tråkke på.
Noen som vet hvor jeg får tak i slike badesko?

De har det nesten over alt - og helt garantert på butikkene i Jamaica. (har kjøpt både i Norge, Tyrkia og Rhodos)

Jeg har av denne typen omtrent:

Gammel 27-07-09, 10:24   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å bruke flipflopper. Plastikksko er for øvrig high fasion nå, så du får sånne her på Lille Vinkel f. eks.

Finnes i mange farger.

Jeg holdt på å kjøpe meg et par Vivienne Westwood plastikkstilletthæler i London forrige uke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 10:28   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

På økonomisko har de noen som ligner på de Bauche la ut bilde av. Vet ikke om de har de til voksne, har bare sett på de til barn.

Gammel 27-07-09, 11:32   #7
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar!
De plastikkskoene så veldig ok, ut.
Jeg liker crocs dårlig, og de andre sandalene virket kanskje litt "tykke"?
Kostnadsnivået på Jamaica er høyt, så jeg tenker at det kan være lurt å kjøpe det meste av det vi trenger her hjemme.
Eks: En pakke røyk: $9

Gammel 27-07-09, 11:33   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En pakke røyk koster vel mer enn 56 kroner her?

Gammel 27-07-09, 11:35   #9
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er uansett dyrere enn taxfree. Må ha meg et par kartonger, som kvota til Jamaica er (?), for 14 dager. Tenker jeg...
Det er amerikanerene som synes det er dyrt på Jamaica. Jeg har bare hørt det fra dem...

Gammel 27-07-09, 11:35   #10
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Er vel nærmere 80 kr.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 11:38   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det er amerikanerene som synes det er dyrt på Jamaica. Jeg har bare hørt det fra dem...

Men amerikanerne har jo et helt annet prisnivå enn oss! Taxfree-sigaretter er for øvrig billigere enn sigaretter i England også.

Gammel 27-07-09, 11:41   #12
Line*
Expired

Standard

Men amerikanerne har jo et helt annet prisnivå enn oss! Taxfree-sigaretter er for øvrig billigere enn sigaretter i England også.

Ja, jeg vet. Jeg prøver bare å tilegne meg litt kunnskap om dette "langtvekkefralandet".

Gammel 27-07-09, 12:25   #13
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker badesko når jeg bader i skjell og tang her hjemme også. Liker ikke å trå på tang. Mine sitter ganske tett rundt foten, er i gjennomsiktig plast med luftehuller. Kjøpt i vanlig skobutikk for et par år siden. Tror du får slike i mange skobutikker, i hvert fall her ved kysten.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 13:16   #14
Line*
Expired

Standard

Takk for svar.
Jeg er sjeldent eller aldri i butikker for tida, og tenkte at dette var noe sånn "sportsbutikkgreier".
Finnes det en nettbutikk jeg kan bruke til å få tak i slike?

Gammel 27-07-09, 13:19   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=41&id=688
Disse likner litt på mine, men det er jo ikke sikkert at Nytt og nyttig-sko er helt din greie.

http://www.swimshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43137

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 14:43   #16
Line*
Expired

Standard

Tusen takk for tips.
Skal kikke litt på det.

Gammel 27-07-09, 14:50   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal bade/svømme med skoene ville jeg hatt skikkelige badesko med neoprene slik Bauche viser. Hvis du bare skal vasse litt i strandkanten så er crocs og andre sandaler greie. Kråkeboller kan stikke, men jeg vil kanskje tro at hovedårsaken til at de bruker badesko er koraller. Tråkker man på enkelte typer koraller kan man få svært vonde stikk. Enkelte er ganske giftige. Jeg har plukket ut 10 korallbrodder av foten til ei venninne en gang og hun måtte ha legehjelp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:25   #18
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

De har ofte plastsko i vanlige skobutikker, ja. Det er mye mer behagelig enn crocks, som ikke sitter skikkelig fast. Da kan man jo ikke svømme!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:50   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikkelige badesko beregnet på svømming er ganske dyre her til lands, men i land hvor slikt er nødvendig er de gjerne lett tilgjengelige og koster en brøkdel av hva slike gjør her.

Jeg har sett skikkelige badesko på XXL.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 09:40   #20
Line*
Expired

Standard

Jeg fant disse:
http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=70211

Men skjønner ikke hvilken str jeg skal velge...Han er skostr 43, jeg er 41...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.