|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Norges beste krim - Dagbladets krimkåringI dag er vinneren i Dagbladets krimkåring offentliggjort. Nummer 1 er Karin Fossums Elskede Poona. Artikkelen og resten av lista kan leses her.
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringJeg synes Elskede Poona var god, men ikke den beste. Jeg er Nesbø-fanatiker og kommer nok aldri helt over Snømannen. Av litt mer sære ting skrev Gerd Nyquist mange herlige krimromaner, de er jeg veldig glade i. Avdøde ønsket ikke blomster og Stille som i graven er fantastiske.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringÅ ja, novellesamlingen Djevelens fotspor av Gerd Nyquist er blant mine absolutte krimfavoritter. Elskede Poona gjorde også inntrykk på meg, men jeg syntes det ble litt for mange løse tråder. Jeg er også Nesbø-fan, men har litt dårlig hukommelse og greier ikke helt å skille bøkene fra hverandre.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringEr ikke spesielt begeistret for Karin Fossum, ei heller Elskede Poona. Den var helt grei. Bortsett fra det, kan jeg ikke uttale meg, leser lite norsk krim. Snømannen likte jeg godt da |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glad
|
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringJeg likte Elskede Poona, men den hadde en forferdelig irriterende slutt. Liker også Jo Nesbø. Jeg har til og med lest Tande P sin krimbok.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringDen har jeg faktisk ikke lest, men tror jeg har lest alle de andre av Fossum.
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåring
Jeg likte også triologien, men High Noon kjedet meg litt. Til gjengjeld var det den boken min far likte best. Han kjente seg nok igjen på 50- og 60-tallet i Bergen.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringElskede Poona var bra, men ikke fantastisk bra. Min topp må være "Snømannen".
![]() |
#9 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringEr snømannen krim? Er ikke det nesten grøsser da?
![]() |
#10 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringEn verdig vinner ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringDet var iallefall noen bøker på den lista jeg ikke har lest, så jeg har tenkt pløye igjennom den.
![]() |
#12 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringJeg synes Poona er kjedelig og konstruert. Det er i alle fall ikke Norges beste krim gjennom tidene.
![]() |
#13 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringRødstrupe av Jo Nesbø må nok bli min norske favoritt. Elskede Poona var helt grei. Har ikke lest flere bøker av Fossum, så den fenget nok ikke heeelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåringLiker også bøkene til Staalesen, så jeg er enig i at falne engler kommer på lista. Men filmen var ganske annerledes enn boka da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norges beste krim - Dagbladets krimkåring
Som om jeg skulle skrevet det selv
![]() |
![]() |