Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 21:48   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

i hus?

Minsten er jo akkurat blitt 2, å størstemann 6,5 år. Regner med flere år med rot og gris i sofaen , så når jeg skriver dette innlegget nå lurer jeg litt på om det har rablet for meg

http://www.finn.no/finn/viewimage?fi...1016407592.jpg

Men synst den er så fin, å har lyst på en sofa som er god å sitte i. Den jeg har nå er et bomkjøp , ikke noe god å sitte i men praktisk når jeg har små barn.

What to do...nå vet jeg forøvrig ikke om den er noe god å sitte i heller da, men den ser veldig god ut ihvertfall...

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 21:53   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Jeg hadde ikke kjøpt den. Vi har lys skinnsofa. Det er ille nok, men heldigvis lett å gjøre ren. Vi har kun et barn i hus.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 21:53   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, vi kjøpte rød stoffsofa og jeg angret etter en uke. Nå har vi endelig blitt kvitt den og kjøpt ny sofagruppe, denne gangen i gråbrunt stoff der flekker og sånt ikke viser noe særlig. Jeg hadde kjøpt hvit sofa den dagen høner får tenner, med mindre den skulle stå i en stue der ingenting ble spist, drukket, tegnet eller lignende.

Gammel 30-07-09, 22:06   #4
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne vurdert en slik sofa, men kun hvis den var så billig at jeg kunne kjøpe en ny når den ble stygg nok. Ser at den der er priset til 2500 kr. Hvis det var 1000 kr for eksempel, da kunne jeg nok vurdert det. Men det er sjelden så fine møbler selges så billig, så da har vi heller en med gråfarger (som har flekker den også, riktignok).

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 06:09   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vel, vi kjøpte rød stoffsofa og jeg angret etter en uke. Nå har vi endelig blitt kvitt den og kjøpt ny sofagruppe, denne gangen i gråbrunt stoff der flekker og sånt ikke viser noe særlig. Jeg hadde kjøpt hvit sofa den dagen høner får tenner, med mindre den skulle stå i en stue der ingenting ble spist, drukket, tegnet eller lignende.

Jeg har hvit (vel .. cremefarget) skinnsofa, og den holder seg bemerkelsesverdig bra. Vi har hatt den i over et halvt år, og den blir (mis)brukt til alt. Men det har nok litt å si at mitt yngste barn er 6 år. Han har jo litt kontroll, og dessuten er det lett å gjøre rent skinn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:50   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

med mindre den skulle stå i en stue der ingenting ble spist, drukket, tegnet eller lignende.

Det er derfor det som regel går greit hos oss. Vi har ikke hvit sofa, men kunne fint hatt det. Ungene er alltid rene når de er inne, og vi verken spiser, drikker eller tegner i stua.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:20   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har lys sofa for andre gang - avtagbart trekk som vaskes jevnlig. Går strålende. Synes lyse sofaer er veldig mye finere enn alt annet, og jeg er ikke anlagt til å være superpraktisk og leve 100% barnevenlig i år på år på år.

Men så friker jeg ikke ut av å se på flekkene som kommer mellom hver vask, heller - og det er vel også et poeng.

Gammel 30-07-09, 21:54   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hvit sofa, og nei, jeg ville aldri kjøpt en ny hvit sofa så lenge jeg har små barn. Vår sofa er nå skittengrå med ymse blåbær, sjokolade og annet flott som vi ikke får bort. Nå venter jeg bare på å at vi skal kjøpe ny- i en eller annen gråfarge

Det er veldig lekkert med lys sofa, men det er overhodet ikke praktisk. Bare det at man får gjester med ny dongeribukse på er jo ett problem da hele sofaen blir gråblå etterpå. Svigerinna mi har sauseskinn som gjestene må sitte på om de har klær som kan farge av på hennes lys beige sofa,litt slitsomt å skulle passe på slikt, synes jeg.

Hvitt skinn kan jo vurderes om du virkelig ønsker det, men også det kan være vanskelig å holde ved like.

Gammel 30-07-09, 21:55   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes det er galt å kjøpe barn jeg. Med eller uten sofa. Så nei.

(Ville ikke hatt hvit sofa heller - den ville ikke blitt gammel.)

Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:47   #10
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Gammel 31-07-09, 22:50   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi har lys sofa (dog ikke sååå lys som denne) og har barn og 2 svarte bikkjer.......) Mannen hadde såå lyst på den og da fikk jeg endelig mannen med på "FORBUD MOT BIKKJER I SOFAEN , så når de prøver seg nå, så er mor på plass og det funker .
Det går overraskende bra da, men savner den svarte skinnsofaen vi hadde ja......Ville aldri ha kjøpt lys sofa igjen (kanskje når jeg blir pensjonist ).

Dongeri har en tendens til å "legge igjen" litt farge i lyse sofaer og det blir ikke pent etter en stund....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 23:03   #12
ingelas mamma
Fullverdig medlem

ingelas mamma er litt kul
Standard

Hvit sofa går så bra så. Ektorp som kan vaskes på 60 grader.

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 23:09   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingelas mamma, her.

Hvit sofa går så bra så. Ektorp som kan vaskes på 60 grader.

Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:24   #14
ingelas mamma
Fullverdig medlem

ingelas mamma er litt kul
Standard

[quote=Snippa;1752478]Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa [/quote jada jada

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:23   #15
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa

Gammel 30-07-09, 21:55   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Fin sofa, men nei jeg hadde ikke kjøpt en helt hvit sofa med barn i hus.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 21:55   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det ville jeg ikke. Jeg ville ikke kjøpt det om jeg ikke hadde barn heller.

Gammel 30-07-09, 22:34   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Neinei. Den var fin, men her i huset hadde den ikke holdt seg lekker særlig lenge...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:35   #19
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, det ville jeg ikke. Jeg ville ikke kjøpt det om jeg ikke hadde barn heller.

Så enig

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:36   #20
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde sikkert gått rundt med biotex flaska i den ene hånden og en klut i den andre

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.