|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Burde det være mulig i det heletatt, å komme seg ut av en sånn "kopp"? Sist redigert av DM : 01-08-09 kl 00:24. Årsak: Dobbelposting, ingen grunn til å lenke i andre innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gutt hopper av karusellTror de fleste karuseller er ganske sikre, men man kan jo møte på skikkelig sløve folk som styrer disse karusellene da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gutt hopper av karusellHøres ikke ut som om de har de beste rutinene på tivoliet! Det kunne jo ha gått atskillig verre...
![]() |
#4 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gutt hopper av karusellJeg føler det mye tryggere på faste tivoli ( som Tusenfryd) enn disse omreisende greiene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Gutt hopper av karusellDenne typen karusell har jeg tatt flere ganger, og det er sikkert ikke noe problem å komme seg ut av den. Jeg vet ikke om den bøylen kan låses fast. Den ligger vel i fanget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Gutt hopper av karusell
Det skjønner jeg, og er enig i at tivoliansatte ikke kan lastes i dette tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
![]() Sv: Gutt hopper av karusellJeg har tidligere jobbet mange år i tivolibransjen, både i Sverige og i Norge. Har blant annet jobbet for Aasmund og Lunds, og vil bare innformere om at grunnen til at sikkerhetsbøylen på Waltzer (tekoppene) ikke kan klikkes på plass er at når karusellen er i gang så blir man presset inn mott veggen og den kraften er nok til at man blir sittende fast. Hvis bøylen hadde vært klikket fast ville man kunne skade seg når karusellen går i litt saktere tempo, da man til tider vil skli litt frem og tilbake i setet. En annen ting som skal sies er at vi som jobber har sikkerhetsrutiner innad som gjør at vi er våkne og opplagte når vi styrer slike maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gutt hopper av karusellKlarte du å lese det altså, Skremmern? Jeg ble så sliten av skrifttypen at jeg ga opp.
![]() |
#10 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
Tydeligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
![]() Sv: Gutt hopper av karusellEtter det jeg har lest, var denne gutten psykisk utviklingshemmet. Må da stille et spørsmål om hvor vidt det var riktig av personale som fulgte ham, og sende han alene i denne karusellen. Det er en grunn for at de trenger tilsyn, og ikke alltid de forstår konsekvenser av handlingene sine. Synes synd på tivoli ansatte som må oppleve at andre ikke klarer å utføre jobben sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gutt hopper av karusellJeg leste hele artikkelen i går og ut fra det jeg leste kan jeg ikke se at Lunds tivoli kan lastes.
![]() |
|
|