Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stemmer du "taktisk" i stortingsvalg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 19:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer du "taktisk" i stortingsvalg?

Ref. den andre tråden, ang. Høyre og FrP.

Stemmer du taktisk mtp mulige regjeringssamarbeid, eller ser du hvert parti for seg, og satser på at de i hvert fall skal ha størst mulig innflytelse, om det nå er her eller der?

Eller stemmer du mer intrikat taktisk, for eksempel dersom du kan bidra til et vippemandat i akkurat ditt fylke? (gjelder kanskje særlig små fylker, hvor hver stemme teller mer?)

Eller er du som meg, og stemmer på det partiet du står nærmest ideologisk?

Gammel 01-08-09, 19:13   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er nok det siste du skriver som gjelder meg.

Gammel 01-08-09, 19:17   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer på det partiet som står meg nærmest ideologisk, og heldigvis er lederne enige i at den ideologien utelukker samarbeid med visse andre partier.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:20   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunntanken er ideologisk, og så kan jeg finne på å stemme taktisk ut fra det.

Jeg har stemt høyre tidligere. Sannsynligheten for at det skulle skje nå er meget liten. Og det er fullstendig utelukket når de vurderer regjeringssamarbeid med Frp.

Gammel 01-08-09, 19:23   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Bittelitte granne taktisk i siste stortingsvalg.
Kommunevalgene tror jeg ikke vi skal snakke om akkurat nå.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:23   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Grunntanken er ideologisk, og så kan jeg finne på å stemme taktisk ut fra det.

Jeg har stemt høyre tidligere. Sannsynligheten for at det skulle skje nå er meget liten. Og det er fullstendig utelukket når de vurderer regjeringssamarbeid med Frp.

Jepp. Det Tjorven sa.

Jeg kunne også stemt Venstre, men Sponheim selger seg jo til hvem som helst, så jeg tror jeg dropper det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:25   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg stemmer på det partiet som står meg nærmest ideologisk, og heldigvis er lederne enige i at den ideologien utelukker samarbeid med visse andre partier.

Det er vel sånn omtrent sånn jeg også kan svare

Jeg velger ikke egentlig taktisk utra hvem de samarbeider med, men tenker på hvem de IKKE samarbeider med... Og siden jeg og mitt valg er enige, så funker det fint

Gammel 01-08-09, 19:25   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Døh, Sponheim har da som eneste parti på høyresiden vært rene Stonewall-Jackson i denne sammenhengen. :hmfp:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:33   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har stemt taktisk en gang ved stortingsvalg og flere ganger ved kommunevalg. Jeg stemmer også ravende forskjellig ved kommune og stortingsvalg fordi personene på de listene jeg burde stemt på i denne kommunen er eh ... håpløse.

Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:34   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Har tidligere stemt taktisk for i det minste være sikker på at de som er stikk motsatt min ideologi i hvert fall ikke skal vinne. I år vil jeg stemme på de samme, men denne gangen fordi jeg rett og slett er veldig fornøyd med dem. (Så hvis du nå skjønner hvem jeg kommer til å stemme på, er du skikkelig god altså. )

Tenker aldri på fylkeskandidatene, egentlig.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:41   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte forresten på et særdeles spesielt parti en gang, jeg var en av to i valgkretsen som stemte på det. Stemmen min utgjorde en forskjell.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:44   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Døh, Sponheim har da som eneste parti på høyresiden vært rene Stonewall-Jackson i denne sammenhengen. :hmfp:

Pøh. Han oppfører seg som en billig hore. :vulgær:
Jeg kan stemme Venstre den dagen Sponheim har takket for seg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:47   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri stemt taktisk, jeg har stemt etter ideologi. Og siden Ap beveger seg stadig lenger mot høyre og i tillegg har har skuffet meg på en del områder (vedrørende statskirke og monarki blant annet) så er det SV som får min stemme.

Jeg ser ikke bort i fra at jeg hadde stemt taktisk (dvs. bevegelsesgraden dreier seg maks fra Ap til SV), hvis det hadde vært en stemme som f.eks gjorde sjansen mindre for at Krf og SP kom i regjering.

Gammel 01-08-09, 19:49   #14
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke hatt behov for å stemme taktisk.
Har stemt på det som stemmer best for meg!

Gammel 01-08-09, 19:51   #15
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Stemmer taktisk i den forstand at jeg "ofrer" en del kjernesaker fordi andre fremtrer som drastisk mer prekære. Blir litt som å velge å å slutte å spille klassisk musikk på båtdekk når skipet tar inn vann, og heller hjelpe til med redningsarbeidet. Så kan taffelmusikken igjen råde når man er ferdig med takene....dersom det da er nye dekk å spille taffelmusikk på da. Man vet jo aldri...

Gammel 01-08-09, 19:53   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri. Jeg har alltids et lite håp om at de skal bli store nok på egen hånd.
Og det kunne ikke ramlet meg inn å stemme SV eller SP.

Gammel 01-08-09, 20:01   #17
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette er meg. Jeg stemmer med det partiet som står meg nærmest ideologisk.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:07   #18
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*pirker* Venstres leder Sponheim vel? Sponheim er vel ikke et eget parti .......... ennå?

Men ellers enig med deg, Venstre vil ikke gå i regjering med et visst parti. Og hvis de gjør det . ja da melder jeg meg ut og flytter til ......... ja ikke vet jeg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:09   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer ideologisk. Og heldigvis slipper jeg å bekymre meg for at partiet jeg stemmer på skal inngå samarbeid med et parti som gir meg kaffen i vranghalsen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:17   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan nok godt finne på å stemme taktisk, ja.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.