|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Brennpunkt Spesial på NRK nå...følger saken om Anne Cecilie Hopstock som har fått barna sine tilbake fra Marokko, fra faren Kahlid Skah.
![]() |
#2 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brennpunkt Spesial på NRK nå
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Brennpunkt Spesial på NRK nåJa, jeg har fulgt saken og så programmet. Det er tragisk med sånne bortføringssaker, og jeg skal ærlig innrømme at jeg har tenkt tanken at det kan skje med meg. Barna har jo en pappa fra et annet land, og når man hører om saker der fedre/mødre plutselig har forandret seg så kan man jo aldri vite.
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Brennpunkt Spesial på NRK nåTakk for tipset, det gjorde at jeg fikk med meg episoden. Det var veldig sterkt å se på. Det var også en påminner om hvor svakt rettsvern barn har i veldig mange land. Da tenker jeg på hvordan barna ble behandlet av marrokanske myndigheter.
![]() |
#8 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Brennpunkt Spesial på NRK nåDe lever jo under politibeskyttelse enda, fordi de er redde for hva Kahlid kan gjøre. Jeg håper med hvert fiber i kroppen at alt har ordnet seg nå, og at de ikke trenger å være redde mer.
![]() |
#9 |
Pauset
|
Det er forferdelig. Barna har jo tydelig vist hvor de vil være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Enda vi har snakket om det mange ganger, også før denne saken kom opp. Fryktelig triste og vanskelige saker. Den som bortfører får jo ofte dratt ut tida også, så det blir enda vanskeligere å tilbakeføre barnet. Uff, jeg håper virkelig at jeg aldri må oppleve dette.
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
Vi har ikke snakket om dette, ikke annet enn at mannen min sier at han ikke vil at barna skal vokse opp i hjemlandet sitt, men heller være her hvor mulighetene for god utdannelse er bedre. Likevel, man vet aldri.
![]() |
|
|