Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ventetid på offentlige steder og sånt

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-09, 20:52   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ventetid på offentlige steder og sånt

I dag skulle Jørgen få av gipsen. Det skal jo egentlig ikke ta særlig lang tid. Møtte opp 10 minutter før time til avtaging og fikk gipsen av. Så bort til røngten. Nei, der hadde de ikke fått rekvisisjonen. Jeg spurte om den dukket opp av seg selv eller om jeg skulle hente den. Neida, den skulle komme på skjermen. Varte og rakk. Spurte igjen om noe var dukket opp. Neeeida. Etter en halvtime spurte jeg igjen og da var den plutselig der. Tok altså mer enn 30 minutter fra gipsen var av til noen trykket send fra poliklinikken til røngten.

Så var det å vente på å få ta bilde. :tapp-tapp-tapp:

Bilde tatt. Og hvorfor i all verden kan det ikke være noen tilstede på røngten som sier; flotte bilder, alt fint, gå hjem? Neeida, istedet må vi bort igjen på poliklinikken og vente, vente, vente. "Vi er litt forsinket i dag" sier en eller annen? Nei, seriøst, forsinket? Nei, det hadde jeg aldri trodd.

Det er ikke rart det er helsekøer om dette er et eksempel på effektiviteten. To timer og ti minutter etter vi ankom sykehuset, gikk vi derfra. Det burde ikke tatt mer enn en halvtime.

Gammel 03-08-09, 20:54   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ventetid på offentlige steder og sånt

Helse-Norge ...

Gammel 03-08-09, 20:57   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røntgen og svar på sånt kan ta ufattelig lang tid. Noe som nesten er komisk er historien om ei jeg kjenner som måtte ha røntgen av hånda, ble sendt til en desentralisert røntgenavdeling og ventet der for å få tatt bilde. Etter mye om og men på dette stedet fikk hun beskjed om at hun ikke kunne få svarene på denne røntgenavdelingen, men måtte reise til neste by 4 mil unna for å få svar på poliklinikken der. Taxi ble bestilt, ny venting og atter venting, 5 min. hos en lege som sa at det var en brist som nok ville bli bra av seg selv og så taxi tilbake til hjemstedet hvor den desentraliserte røntgenavdelingen ligger hvor man ikke kan få svar på noe som helst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:03   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, Fnatten, det der er jo ekstremt. Hva hendte med å ta en telefon?

Gammel 03-08-09, 21:12   #5
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg øver meg på å ikke irritere meg over sånt. Tenker at det var noen andre som hadde mer behov for hjelp og ikke kunne vente.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:20   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det sitter da folk i resepsjonene hele tiden på disse poliklinikkene. Om noen trenger ØH, så burde de likevel klare å fokusere på å trykke send. Dette her var bare unødvendig venting. Da Jørgen fikk lagt gipsen og legen fløy som et pisket skinn fordi det var så mye å gjøre på, da gjorde venting meg ingenting. Det tok i underkant av tre timer og det var helt fair. Men hvor mye ØH er det egentlig på poliklinikker?

Gammel 03-08-09, 21:23   #7
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det bare var en sykepleier på jobb som skulle koordinere avdelingene? Neida, skjønner hva du mener, men jeg øver meg fortsatt.

Gammel 03-08-09, 22:16   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe jeg har lært gjennom 4 1/2 år med Lillemann - uansett hva jeg skal på sykehuset, om jeg har time eller ikke, ta med bok, strikketøy, innesko u name it - for ting tar tid.

Gammel 03-08-09, 22:17   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg hadde med bok.

Gammel 03-08-09, 22:22   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg jobbet på legevakta gav jeg beskjed til folk som ringte, med mindre alvorlige ting, om å ta med bok og tegnesaker.

Gammel 03-08-09, 23:02   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Legevakta er nå en ting, der kan jeg godt vente, men jeg synes også at det er merkelig at man skal måtte vente så lenge på poliklinikker. Man kan jo møte opp til time kl 10 og sitte en time og mer før man kommer inn, hvordan har de blitt så forsinket på så kort tid, liksom. Og det skjer jo hver gang. Og når man kommer inn, bruker legen 15 min til å lese epikrisen...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:12   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Da jeg jobbet på legevakta gav jeg beskjed til folk som ringte, med mindre alvorlige ting, om å ta med bok og tegnesaker.

Men der forventer man jo å vente. Men å måtte vente over to timer klokka ti en morgen på en poliklinikk, da er det noe som ikke stemmer. Forrige gang var vi der halvannen time, men da var det på ettermiddagen. Kjipt det og, men det er jo å forvente at det sklir mer ut etter som dagen går.

Gammel 03-08-09, 23:14   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Det er kjedelig med vente tid ja, men jeg tenker alltid sånn at det sikkert er en grunn til det.
En som er alvorlig sadd og har behov for legene mere enn oss osv..

Jeg ventet i ca ett døgn med en fastende liten tass på 3 år jeg, han skulle ta en operasjon kl 08 på morningen omtrent. Da kvelden kom spurte jeg lett om gutten snart kunne får noe å spise, eller om han snart skulle ta den operasjonen. De ble litt forfjamset da de innså at det haddet glippet litt med informasjon her, jada.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:19   #14
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det var jo hårreisende, Avelonia!

Har sittet flere ganger i over en time utenfor døra til legen på poliklinikken, og det har ikke vært noen andre der inne enn legen, så ikke vet jeg hva h*n drev på med, lest epikrisen har h*n iallefall ikke gjort noen av gangene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:28   #15
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det var jo hårreisende, Avelonia!

Har sittet flere ganger i over en time utenfor døra til legen på poliklinikken, og det har ikke vært noen andre der inne enn legen, så ikke vet jeg hva h*n drev på med, lest epikrisen har h*n iallefall ikke gjort noen av gangene.

Det kan du si, han og jeg var jo innlagt, men likevel da!
De kunne sagt i fra at han ikke skulle opereres likevel den dagen. Og når han likevel var fastende så kunen han forbli det til dagen etter igjen, for DA skulle han opereres. Gutten lå jo bare å sutrer natten igjennom, montro hvorfor?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 06:07   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det kan du si, han og jeg var jo innlagt, men likevel da!
De kunne sagt i fra at han ikke skulle opereres likevel den dagen. Og når han likevel var fastende så kunen han forbli det til dagen etter igjen, for DA skulle han opereres. Gutten lå jo bare å sutrer natten igjennom, montro hvorfor?

Jeg kan bare konstatere at mine barn nok hadde tatt skjeen i egne hender om de hadde fastet så lenge. De takler svært dårlig når blodsukkeret faller ned mot lavt... Og jeg vet hvor DET kommer fra..

Det er en Bra Ting å øve seg på tanken at noen kanskje trenger hjelp raskere enn en selv, samtidig er det jo en mening med at man har bestilt time, er det ikke???

:hater inneffektivitet:

Gammel 04-08-09, 08:58   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Her står det i brev fra kirurgisk poliklinikk at de er en akutt klinikk og,så man kan forvente en del venting. For er de legene som er inne på mottakket\akutt tingen og

Gammel 04-08-09, 11:27   #18
amo

amo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Det er en Bra Ting å øve seg på tanken at noen kanskje trenger hjelp raskere enn en selv, samtidig er det jo en mening med at man har bestilt time, er det ikke???

:hater inneffektivitet:

Joda, men "alle" vet at det tar tid i helsevesenet, tror jeg. Nå skal det sies at jeg har veldig lite erfaring med det, jeg har vel aldri vært på et sykehus med unntak av fødsler og når de to minste har operert mandlene,så jeg bør vel egentlig ikke utale meg. Men jeg hadde ikke blitt irritert over at et besøk tok to timer.
Jeg fikk meg en tankevekker da min bror lå veldig syk nå i vår, og mange måtte nok vente pga. at han gikk først i køen.

Gammel 04-08-09, 11:56   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Som du ser av HI, Amo, så setter jeg ikke fingen på at folk trenger hjelp og går først i køen.

Gammel 04-08-09, 12:20   #20
amo

amo sin avatar

Standard

Neida, jeg prøver bare å forsvare de stakkarane som jobber der i et slikt system. For jeg regner med at det er systemet det er noe galt med, og det bør kunne effektiviseres. Helt enig med du!

Det er så mye interne rutiner,kontroll og kvalitetsikring så det er sikkert en grunn til at ting tar tid, og det vet vi jo etterhvert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.