Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det noen med middagstips her?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-09, 14:44   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Er det noen med middagstips her?

Det lurer jeg på da.

Vi er så matleie om dagen og har ingen peiling på hva vi skal spise til middag. Har litt av hvert i fryseren, men det har jeg glemt å ta ut.
Så, er det noen gode tips her?

Gammel 04-08-09, 17:12   #2
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen med middagstips her?

Kanskje litt sent nå, men vi skal ha pølse, potetmos, purre, squash og champignon gratinert i form.

I morgen skal vi ha strimlet svinekjøtt i tomatsaus med løk og gulrot + pasta.

Torsdag blir det laks med spinatsaus tilsatt creme fraiche med pesto.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:06   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Her lukter det herlig i huset nå.
Har denne stående i ovnen:
http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskri...ng-752737.html serveres med salat.

I morgen blir det rester av kyllingen servert med fullkornspasta og nykål dampet i eplejuice og litt chili (ligger oppskrift på matprat).

Gammel 04-08-09, 19:44   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Mandino: Den formen hørtes kjempegod ut, kanskje i morgen. Hvordan gjør du det?

I dag ble det pasta med kjøttsaus. Ble godt

Gammel 04-08-09, 23:47   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruner pølsebiter, squash, champignon og purre og blander det sammen med potetmos (2 poser ved ferdigmos ellers bruker jeg lage mos selv med creme fraiche). Har alt i ildfastform med ost over og gratinerer i ca 20 min ved 200 g. Enkelt og greit i en hektisk hverdag.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 10:23   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg bruner pølsebiter, squash, champignon og purre og blander det sammen med potetmos (2 poser ved ferdigmos ellers bruker jeg lage mos selv med creme fraiche). Har alt i ildfastform med ost over og gratinerer i ca 20 min ved 200 g. Enkelt og greit i en hektisk hverdag.

Enkelt og greit. Takk.

Gammel 05-08-09, 12:59   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Flygende Jacob hadde vi i går:
Til 6 personer brukte vi:

1 kg. kylling (vi hadde fileter)
250 g. bacon
3 bananer
150 g peanøtter
2 beger lett creme fraiche
chilisaus

Del og stek kylling og bacon. Legges i ildfast form, del bananene i biter og legg over. Smak til Creme fraiche med chilisaus (eller chilipulver) etter smak og ha over. Topp med peanøtter.

Gratineres i ovnen på 225 grader i 15 min.
Serveres med ris og salat

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 17:58   #8
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det mye moro: http://godtsuntrimelig.blogspot.com/

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.