|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
![]() Danmark og barnevognVi drar om 2 dager til Danmark og er litt usikker på hvilken vogn vi skal ta med til minsten på 1,5år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Danmark og barnevognVi kunne ikke ha vært foruten vår vogn. Vi hadde med bæresele, men i og med at det var mannen min og hadde måttet bære og det var han som måtte være med på de fleste aktivitetene så hadde det blitt mye ut og inn av selen. Det var mange vogner i Legoland. (Det er lånevogner der, men bare metalltriller hvor ryggen ikke kan legges ned.) Vi hadde ikke noe problem med å gå rundt med vår vogn i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Danmark og barnevognDanskene har jo verdens største vogner og er pussig nok helt i bakevja hva bæretøy angår - Jeg har vært i dyreparken med vogn. Helt smertefritt. Legoland vet jeg ikke, men det er jo ikke høysesong da!
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Danmark og barnevognMeget barnevognvennlig plass, både Lalandia og Legoland - og der man ikke kommer frem med vogn har de egen barnevognparkering
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Danmark og barnevognDanmark er et flott land å ha vogn i - helt til du skal inn og spise et sted, da kan du bare glemme å få vogna inn. :bitter erfart:
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
![]() Sv: Danmark og barnevognSupert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Danmark og barnevogn
Helt i bakevja er de da ikke. Det var i Danmark jeg så bæresjal til salgs i butikker første gang, lenge før Babyslynga og andre begynte å selge i Norge. En tur gjennom Ålborgs gater viste også bæretøy i alle mulige varianter, noe jeg sjeldent ser på gata i Trondheim (som til tider har skrytt på seg å være bærehovedstad). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
Åja? De gangene jeg har vært i Danmark har jeg tenkt på hvor lite bærere jeg har sett + hvor mange unger uten sykkelhjelm jeg har sett
![]() |
#9 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Danmark og barnevognHåper du vil rapportere litt om hvordan det var når du kommer tilbake. Vi vurderer Lalandia til neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Danmark og barnevognVi var i Lalandia i Rødby i sommer og hadde med OTHen. Nå sov han for det meste hjemme i hytta da, siden han har 1 lur om dagen og det var rundt lunsjtider, men han sov også i vognen og det gikk fint. Det var helt smertefritt å ha med seg vogn, gikk knakende fint.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er sant og det som gjør det ekstra komplisert er at alle utebord gjør det nærmest håpløst å få parkert vogn på utsiden også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Både Lalandia og Legoland er veldig barnevognvennlig. Vi var der i sommer, og hadde med en Brio Race til 3-åringen. Superkjekt å ha med vogn når en har med hele familien. Om ikke ungen vil sitte oppi der så er det greit og samle alle klær, regntøy og ting der sånn at en har alt ett sted og slipper og bære på noe. Er nok bare resturanter som kan være problemet, men der får en jo ofte ikke lov å ha med liten vogn inn heller. På Lalandia i Billund så synes jeg det er langt fra feriehusene og opp til hovedsenteret. Vi bodde mye nærmere dette hovedsenteret når vi bodde på Billund camping. Tror det er nærmere 2 km til de feriehusene som ligger lengst unna, og da er det ikke akkurat gangavstand til Legoland når en har med små barn. Det går et tog fra feriehusene og opp til hovedsenteret. Vet ikke om det går hele året? Det vet kanskje de som har bodd der. Apple her inne var det vel som har vært der nå i sommer i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|