|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?For mitt indre øye har jeg sett for meg en eplegrønn seinhøstjakke i ullbouclé, men jeg finner ikke eplegrønt ullstoff i det hele tatt. Har noen sett det noe sted? Trenger ikke være bouclé, men skal ikke være fleece.
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?De hadde i nettbutikken tidligere.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Det finnes noen stoffbutikker i sentrum som kan ha. Sømsenteret i Akersgata, eller så ligger det en knøttliten (og stappfull) stoffbutikk rett på andre siden av Gunerius-senteret. Ja, også på Grønland da.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Jeg er jo på Grønland, og går forbi Gunerius på vei hjem, jeg kan sjekke der. På stoff og stil fant jeg bare flaskegrønt på nett, og det vil jeg jo ikke ha. Ringe dem var en god idé!
![]() |
#6 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Jeg VET jo ikke om de har akkurat det du ser etter, men den store stoffbutikken som ligger ved siden av Babymagasinet i Smalgangen har mange stoffer som ikke er typiske "sari/salwar kameezstoffer". Har sett noen ullstoffer der, type ullfilt/ullfleece før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Jeg har kjøpt ullbouclé på Saab tekstil i Smalgangen. Ikke eplegrønn, men jeg var ikke på jakt etter eplegrønn den gangen.
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Jeg kjøpte rød og grønn ullbouclé på Saab tekstil i dag, men de hadde ikke eplegrønn. Den grønne var olivengrønn, tror jeg man kaller det.
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Den ser ikke så verst eplegrønn ut på bildet, Veronal? :myser: Jeg husker jeg så noe liknende ullstoff på en annen butikk på Grønland i vinter - en som ligger vis a vis McDonald's omtrent. Litt lysere grønnfarge, muligens for lite knæsj for Glitter, men jeg husker ikke helt.
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Ja, jeg var innom Saab i forrige uke, og så den olivengrønne og den flaskegrønne. Jeg vil ha en skikkelig knall grønnfarge.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Syr du selv, Glitter? Jeg vil gjerne ha jakke i slikt stoff, men har ikke laget klær til meg selv før (og snuppa har bare vært moderat fornøyd med det jeg har laget til henne.
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?ja, jeg syr selv.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Nå ble jeg misunnelig. Jeg vil også kunne sy kjole som holder for en kveld. (Tålmodighet er dessverre ikke en egenskap jeg innehar.)
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Har du symaskin? Hvis du begynner med noen enkle mønster kommer man fort videre. Jeg har sydd siden jeg var i barnehagealder, og jo mer man syr jo lettere ser man hva som funker. Jeg kopierer også løsninger fra andre klær jeg har.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Tjorven: Begynn med enkle mønster, sy en haug med handlenett for å komme i gang, og før du vet ordet av det sitter du der med bøttevis med nye klær.
![]() |
#17 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Eplegrønn ullbouclé, hvor finner jeg det?Tjorven; lange sting - enklere å ta opp.
![]() |
|
|