|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lage matpakke kvelden i forveienJeg begynner å jobbe neste uke, og da blir livet straks mer travelt. Når fire barn og to voksne skal avgårde om morgenen, blir det nok rimelig hektisk. For å lette litt på arbeidet, tenkte jeg at det kan være lurt å lage matpakke kvelden i forveien.
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi lager matpakken kvelden før, ligger i matboks med tett lokk (kjøleskap både her og i barnehagen). Junior spiser med god lyst, ihvertfall.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienJeg gjør det ikke selv nå, men har gjort det i flere år tidligere, og det fungerer helt utmerket. |
![]() |
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi gjør det, fungerer utmerket. Er supersmart og tidsbesparende. Jeg er skikkelig slow-motion om morgenen.
![]() |
#5 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi gjør det ikke (enn så lenge), men husker moren min gjorde det da jeg var liten. Stort sett holder maten seg bra, men skal man f.eks. ha leverpostei med agurk på ville jeg ha pakket agurkskivene for seg ellers blir det våte, ekle brødskiver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienJeg gjør det så godt som alltid når jeg skal på jobb dagen etter. Matpakkene blir mye mer gjennomtenkte, spennende og sunne da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi smører som oftest kvelden i forveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
superbruker
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi gjør det ikke bortsett fra når jentene får middagsrester i matpakken. Jeg syns ikke at matpakker som er smurt dagen i forkant er godt. Matpakke smurt om morgenen er knapt nok spisbart 4-5 timer senere.
![]() |
#10 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveien
Oj - jeg skjønner at matpakkene jeg lager ikke er særlig spennende. *noterer nye idéer*
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienJeg lager alltid matpakken min dagen i forveien. Den består som regel av flere ting alt fra salat til hjemmelagede knekkebrød, egg i en eller annen fasong, noen nøtter, litt tørket frukt osv. Har aldri hatt problemer hverken med å spise den selv eller på Plutte til å spise sin. |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienI den gamle barnehagen til snuppa var det voldsomt til fantastiske kreasjoner i en del av matboksene. Vi fulgte bare delvis opp dette, men noen triks har vi lært. Jeg vet ikke hvor lenge gulrot skjært i staver holder seg friskt nok. Hvis man legger oppi et par oliven, noen druer og litt tørket aprikos ser det straks mer spennende ut.
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienJeg har prøvd et par ganger å gjennomføre kveldslaging av matpakker, men det er ikke tingen her i huset. Kveldene er korte nok, og jeg greier rett og slett ikke syns at brødskiver er fristende når de er smurt kvelden før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienMannen leverer ungene og smører deres matpakker på morgenen. Jeg, derimot, stresser en del på morgenen så både frokost og lunsj smøres kvelden i forveien, og jeg syns ikke det smaker så veldig annerledes.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi smører alltid matpakkene kvelden før. Gjerne i matbokser med flere rom, slik at agurk, paprika ol ikke ligger sammen med brødskiva. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Audacious
|
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienVi lager matpakker kvelden før, til både store og små. De står natta over i tette matbokser i kjøleskapet, og det går helt fint.
![]() |
#17 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Lage matpakke kvelden i forveienDu kan faktisk bruke lomper og lefser som "brød". En kollega på jobben min gjør det, og hun smører alltid kvelden før. I lefsene/lompene har hun alt fra leverpostei til røkt laks med Snøfrisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|