Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Melde flytting til posten - lettere sagt enn gjort

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-09, 19:47   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Melde flytting til posten - lettere sagt enn gjort

Hva gjør man når posten nekter å akseptere gatenummeret man skal flytte til? Alle andre nummer er valgbare, bare ikke vårt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:48   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melde flytting til posten - lettere sagt enn gjort

Jeg hadde det problemet når jeg flyttet hit jeg bor nå. Jeg måtte ringe postkontoret og si ifra at det var både en A og en B. Det ordnet seg det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:49   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde det problemet da vi flyttet (nybygd hus på nytt byggefelt i ny vei), men jeg husker at de var rimelig enkle å "overkjøre" da jeg tok en telefon. (Peppe's var visst litt verre å overtale, men de ombestemte seg for evig og alltid etter at en mer hissig nabo tok en prat med dem.)

Gammel 08-08-09, 20:01   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Å få tak i posten for å fortelle dem dette er jo også lettere sagt enn gjort. "Pga. tekniske problemer kan vi ha svært lang ventetid" etterfulgt av noe i stil med "vi har for øyeblikket stor pågang - vennligst vent" etterfulgt av uendelig venting. Ja ja. I det minste fant jeg denne gang et e-postskjema jeg kunne fylle ut.

Vi snakker om nyoppført bolig, det er nok der problemet ligger antar jeg.

Gammel 08-08-09, 20:04   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringte det lokale postkontoret.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 20:05   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Da kontakter man dem personlig ja.
Oppmøte på postkontoret, dersom telefon ikke er mulig å komme gjennom på?

Gammel 08-08-09, 20:21   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Da kontakter man dem personlig ja.
Oppmøte på postkontoret, dersom telefon ikke er mulig å komme gjennom på?

Postkontor? Har noen sett et postkontor i det siste? Posten er korrupt.

Gammel 08-08-09, 20:40   #8
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, ja eg ser postkontor stadig vekk. Fordi jeg er så "bortskjemt" å bo et sted hvor de enda ikke har bytta ut postkontoret med post-i-butikk, hvilket gjør at jeg må hente pakkene mine før fem, i stedet for før ti, som var der vi bodde før... Folka som jobber på postkontoret er forøvrig ganske så hjelpsomme, sånn bortsett fra at de må holde seg til regler som at jeg ikke får ut en pakke avsender krever at min mann signerer for da... irriterende der og da (at de ikke hadde skrevet et på lappen, ikke at de ikke kunne unngå reglene) men... ikke korrupt...

Gammel 08-08-09, 20:42   #9
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Postkontor? Har noen sett et postkontor i det siste? Posten er korrupt.

Det dummeste jeg hørt på lenge!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 20:44   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hva gjør man når posten nekter å akseptere gatenummeret man skal flytte til? Alle andre nummer er valgbare, bare ikke vårt.

Sender en mail? Oppsøker postkontoret?Ække værre..

Gammel 08-08-09, 21:19   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Sender en mail? Oppsøker postkontoret?Ække værre..

Jeg lette i flere dager etter en e-postadresse, men fant den faktisk til slutt.

Oppsøke postkontor? Det finnes ikke et postkontor i mils omkrets, bare post i butikk. Og poststedet jeg snakker om ligger 45 mil unna. Å få tak i posten er ikke rett frem, altså.

Gammel 08-08-09, 21:22   #12
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan ta det opp med postbudet, evt. ringe til distribusjonsenheten du tilhører. (Kundeservice kan sette deg over.)
Det er også viktig for Posten at adressene er korrekte, spesielt nå som så mye post sorteres maskinelt, og etter gateadresser/nummer.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 21:31   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korrupt?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 21:35   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Korrupt?

Det er en påstand jeg slenger ut av og til ,basert på dårlige erfaringer. Ikke særlig saklig, er jeg redd.

Gammel 08-08-09, 22:05   #15
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg lette i flere dager etter en e-postadresse, men fant den faktisk til slutt.

Oppsøke postkontor? Det finnes ikke et postkontor i mils omkrets, bare post i butikk. Og poststedet jeg snakker om ligger 45 mil unna. Å få tak i posten er ikke rett frem, altså.

Har du snakket med pib da? Kan jo hende de kan hjelpe deg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.