Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Drømmehjertet av Cecilia Samartin

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-09, 22:09   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Drømmehjertet av Cecilia Samartin

Jeg ble anbefalt "Drømmehjertet" i bokhandelen. På baksiden av boken står det mange lovord fra diverse anmeldere, deriblandt en som sier "likte du drageløperen kommer du til å elske denne". Vel, det er jo ikke så rart. Det er pokker meg samme historien.

Jeg leste den ferdig idag føler meg nesten litt snytt. Jeg likte boka veldig godt helt til fortellingen ble mer og mer forutsigbar. Noen flere som har lest begge bøkene? Hva synes i så fall du?

Gammel 09-08-09, 22:23   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmehjertet av Cecilia Samartin

Jeg synes den var god og koste meg med den, men det var jo ingen overraskende bok akkurat. Drageløperen har jeg ikke lest, så jeg hadde ikke den referansen i bakhodet. Jeg kommer nok ikke til å løpe rundt å anbefale den til mange, men den passet godt på svabergene i sommer.

Gammel 09-08-09, 22:53   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leser den nå, og koser meg veldig med den. Jeg har ikke lest Drageløperen. (Dermed kan jeg strengt tatt ikke svare på det du spør om ... )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:17   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest begg og likte Drageløperen sånn passe. Drømmehjertet likte jeg godt. Jeg har aldri tenkt på at bøkene er like, og tenker vel heller ikke at de er det nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 09:06   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del var det slutten på Drømmehjertet som gjorde at jeg satt igjen med et litt blandet inntrykk. Første del av historien var ulidelige spennende.

Gammel 10-08-09, 09:30   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For min del var det slutten på Drømmehjertet som gjorde at jeg satt igjen med et litt blandet inntrykk. Første del av historien var ulidelige spennende.

Helt enig. Første del av boken var veldig bra!

Fikk litt samme følelse da jeg leste Drageløperen også. Og Øya, nydelige skildringer underveis i boka, men dårlig slutt.

Gammel 10-08-09, 09:35   #7
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte både Drømmehjerte og Drageløperen veldig godt, og ikke hadde jeg problemer med slutten heller. Øya, derimot, den ble litt for tynn mot slutten for mi del.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 10:09   #8
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har lest begge og likte Drageløperen mykje bedre. Hovudpersonen i Drømmehjerte var rett og slett for snill og dydig for meg. Berre snill og grei heile vegen. Eg likte Drageløperen nettopp fordi hovudpersonen der gjorde noko veldig slemt som han angra på i mange år, men som han på ein måte fekk gjort godt igjen.

Gammel 17-08-09, 19:26   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest Drømmehjertet, men utenpå mitt eksemplar av Señor Peregrino står det "Den nye Isabel Allende ispedd en dose Paolo Coelho" eller noe sånt. Jeg blir så dritsur av sånne kommentarer. Cecilia Samartin når ikke Isabel Allende til anklene en gang, og hva i hule heite er poenget med sånne sammenligninger? Dusteri.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 09:20   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har ikke lest Drømmehjertet, men utenpå mitt eksemplar av Señor Peregrino står det "Den nye Isabel Allende ispedd en dose Paolo Coelho" eller noe sånt. Jeg blir så dritsur av sånne kommentarer. Cecilia Samartin når ikke Isabel Allende til anklene en gang, og hva i hule heite er poenget med sånne sammenligninger? Dusteri.

Jeg har oppfattet at du ikke liker Samartin, Kasia. Nå likte jeg bøkene hennes veldig godt, men jeg er helt enig med deg. Allende er i en helt annen kategori og Samartin har nok tjent adskillige (ufortjente?) dollar på å bli sammenlignet med Allende, det er nok et utrolig godt markedsføringstriks.

Gammel 18-08-09, 10:10   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg har oppfattet at du ikke liker Samartin, Kasia.

Jeg vil ikke si at jeg ikke liker henne, men jeg mener nå at iallefall Peregrino, som er den eneste jeg har lest av henne, er underholdningslitteratur som kun ligger få hakk over ren kiosklitteratur. Men jeg likte den godt nok til at jeg har Drømmehjerte på vent likevel. Man trenger jo underholdning også av og til.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 10:28   #12
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Man trenger jo underholdning også av og til.

Enig, og dette duger særs godt som underholdning. Mitt inntrykk er at de fleste har likt Drømmehjertet bedre enn Señor Peregrino.

Gammel 18-08-09, 11:10   #13
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Enig, og dette duger særs godt som underholdning. Mitt inntrykk er at de fleste har likt Drømmehjertet bedre enn Señor Peregrino.

Jeg likte begge bøkene.

Gammel 18-08-09, 13:11   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg likte begge bøkene.

Jeg likte også begge, men jeg synes det er tullete å sammenligne Samartin med Allende. Det er vel et markedsføringstriks, men ikke et spesielt godt synes nå jeg. Det må jo være utrolig mange som blir skuffet når de leser bøkene under forventning om at det er en ny Allende.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:41   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest begge bøkene, og synes ikke de er SÅ like? Jeg likte egentlig Drømmehjerte bedre enn Drageløperen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.