|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SIG-Uganda i KongoDe er jo norske.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: SIG-Uganda i KongoEr det fremstilt slik, da? Jeg syns pressen har fråtset skikkelig i å grave frem mest mulig som bygger et bilde av eventyrsugne småkjeltringer. At de var leiesoldater, bevæpnet til tennene, etcetc.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: SIG-Uganda i Kongo
Joda, det har jeg sett en artikkel på, og så har jeg sikkert sett femhundre med fremstilling av hvor forferdelig de har det og at de har blitt "framed", og intervju med sjokkerte foreldre som fnyser av tiltalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Enig. Bilder av at de vasker blod osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: SIG-Uganda i KongoJeg er vel heller ikke overbevist om at de er uskyldsrene lam nei. Ut fra overskriftene jeg har skumlest her og der. |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: SIG-Uganda i KongoJeg synes i grunnen at pressedekningen snudde ganske fort. De første dagene bar reportasjene preg av at nordmennene ble ansett som uskyldige og "framed", men så roet det seg. Nå synes jeg journalistene er ganske nøkterne, og at det skinner gjennom at de slett ikke er sikre på hva som egentlig har skjedd.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Skal du prøve å overbevise oss andre om at vi er ofre for en skeiv mediedekning?
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: SIG-Uganda i KongoUansett skyldig eller ikke, så gjør vel UD endel for nordmenn som sitter i utlandet og venter den sikre død om de blir funnet skyldig. Nå snakkes det visst om soning i Norge leste jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Absolutt. Men jeg synes egentlig at de også framstår som mer nøkterne i media. De ser ut til å fokusere mindre på at sønnen er uskyldig og mer på frykten for hvordan rettssystemet i Kongo fungerer (har bare registrert uttalelser fra familien til den ene). Og det skjønner jeg godt, uavhengig av hva mennene har gjort/ikke gjort.
![]() |
#16 |
|
Bah, jeg prøver ikke å overbevise noen om noe, det var inntrykket jeg satt igjen med etter å ha scrollet gjennom noen nettaviser. Hvis det inntrykket er feil, tar jeg det til etterretning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: SIG-Uganda i KongoMan kan jo bare undre på hvordan mediene hadde dekket saken hvis de to norske statsborgerne ikke hadde vært to unge hvite gutter
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 13-08-09 kl 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Er det ikke slik at Kongo ikke har effektuert dødstraff sine 70-tallet?
Akkurat nå så sitter de jo bom fast i et fengsel i Kongo, så det er jo ikke så veldig mye staten Norge kan gjøre, sånn konsekvensmessig.
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
Jeg tenkte vel ikke at de fikk dødsstraff som i skyting, men de fleste dør bak murene i fengsel der, hvertfall hvis man må sone type mord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Ja, det har du nok rett i.
Jeg tenker at uansett om de er uskyldige i akkurat dette, så har de selvfølgelig vissthvilken risiko de løp ved å i det hele tatt være i landet. Såpass kan man virkelig forvente av gutter med militær og paramlitær bakgrunn. Hvis ikke er de jo stokk dumme.
![]() |
|
|