|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaJa, en slik tråd trenger vi.
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaDenne henger jeg meg på, trenger inspirasjon.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaAbonnerer også.
![]() |
#4 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaSkinkeomelett og pastasalat er noe mine jenter setter pris på i matpakken. Ellers er fiskekaker og karbonader gode tips.
![]() |
#5 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaMin lille Propell er litt sær og liker ikke så mye, men det hender jeg legger med en grov vaffel i ny og ne. Fiskekake var en god ide, det er i hvertfall noe han liker.
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaFølger med jeg også. LilleVenn og matpakke er en særdeles dårlig kombinasjon dessverre |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaHun liker lavkarbo-pizzasnurrer (deigen er laget på ost, egg og Fiberhusk), så jeg kan jo lage noen sånne. Næringsrike og mektige.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaVi sender ofte med |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaPizzasnurrer og små pølseomeletter har vært favoritter tidligere, og eggerøre i en liten boks med skje til var også populært en stund. Hardkokt egg delt i skiver hadde han før (en minitube med majones kan jo passe sammen med det). Kyllingbiter hender det at slår an (i alle fall dersom det er rester av indisk marinert kylling som vi har med hjem fra stamrestauranten), og så putter jeg ofte en neve cashewnøtter i boksen med frukt. Og apropos frukt så er kiwi delt i to, med en teskje til å spise med, noe han ganske ofte vil ha.
![]() |
#10 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna
Her i huset orker de ikke kalde varmretter som niste (fiskekaker, karbonader, spaghetti osv) Jeg har derfor kjøpt en 0,5 l mattermos på ... G-sport? Tror jeg det var, lette lenge for å finne en liten mattermos, de fleste er veldig store. Der putter jeg karbonaden og så har de med seg hamburgerbrød i matboksen, det er kjempepopulært! Fyller den også med pølser og potetmos, spaghetti og skinke, fiskekaker osv.
![]() |
#11 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaPropellens barnehage varmer opp evt middagsrester.
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaMin kresne matallergiker får ofte tortillas med diverse fyll i steden for brød. Han får litt salsa i en liten boks og noen nanchos. Nøtter og tørket frukt er populært for en småspist gutt. Har vi hatt pølser spiser han det gjerne kaldt i matboksen dagen etter, med lompe. Hardkokt egg delt opp og pakket i plastfolie er med nesten hver dag fordi egg er noe av det eneste proteinholdige han liker.
![]() |
#13 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaAbbonerer
![]() |
#14 |
Sær og kresen
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaBruker ofte små påleggsbokser/-tuber (makrell, leverpostei, smøreost etc.) og bare smører skiver med smør. Har små bokser som jeg fyller med oliven, kokt pasta, cherrytomater, små slangeagurker, bringebær og andre bær, oppdelt frukt osv.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna"Luksusmatpakken" som storesøster kaller det består av kjøttpudding, pølse eller fiskekaker, grove pastaskruer, cherrytomat, blomkål og gulrot. Lillebror bytter ut blomkål og gulrot med oliven og fetaost. Ellers hadde storesøster med seg pizzasnurrer en dag og det var veldig populært. Må bake flere.
![]() |
#16 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaHer må jeg følge med.
![]() |
#17 |
anglofil
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna*Abonnerer også*
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 10-08-09 kl 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaOi, Lisa, den høres genial ut! Hvor er "Cool'e skiver" kjøpt?
![]() |
#19 |
anglofil
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaKjøpte den på bokhandelen på Oslo City (Tanum er det vel, topp etasjen!)
![]() |
#20 |
Ustabil
|
![]() Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaSom forsåvidt flere er inne på så syns jeg mangelen på kjøling av matpakka er en kompliserende faktor. Mange typer mat smaker rett og slett ikke godt når det har ligget i romtemperatur i flere timer, og noen typer mat blir jo ødelagt av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|