|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Jeg prøver stadig å utvide reportoaret mitt på kjøkkenet, men må innrømme at jeg synes krydder er vanskelig. Hva slags krydder passer til f.eks kylling, svin og okse? Hva bør man ha i hus, sånn at man kan trylle fram en gryterett på kort tid f.eks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Jeg har som regel mye krydder i skapet, men alltid følgende:
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 12-08-09 kl 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?En dæsj Worchestershiresaus gjør underverker i hvilken som helst gryte. |
![]() |
![]() |
#4 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?har alltid salt og pepper jeg da, er dårlig på å trylle frem så mye annet fra bunden av egentlig så toro er god å ha i huset
![]() |
#5 |
re:designer
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Jeg kjøper ofte inn uter (nå på sommeren har jeg plantet ute på veranda'n). Bruker også mye ingefær og muskat. Biffkrydderet til Hindu er jeg blitt helt forelsket i. Det er supergodt i fløtegratinerte poteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Kan ikke klare meg uten:
![]() |
#7 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Jeg har jo mye av det dere nevner her. Problemet oppstår når jeg har en pakke kyllingkjøttdeig og skal koke sammen en gryte, da aner jeg ikke hva som passer til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Jeg bruker veldig mye malt spisskummin (cumin på engelsk) i hverdagsgryteretter (som er det jeg kaller det når det lages på kvernet kjøtt). Gir et hint av taco.
![]() |
![]() |
#9 |
Originala
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Salt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Krydder jeg bruker ukentlig:
Gutta 2003 og 2005 Sist redigert av malena : 12-08-09 kl 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Jeg har en hel hylle full, men det jeg bruker mest er kanskje:
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Kanskje google kan hjelpe?
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Google er vår venn. |
![]() |
![]() |
#14 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Hvis jeg skal på hyttetur eller tilsvarende med mer enn en overnatting tar jeg som regel med cumin og fersk hvitløk, det holder til å steke poteter hvertfall.
![]() |
#15 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?Supert, Karamell! Takk for tips, alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?
Jepp, det er godt!
![]() |
#17 |
*_*
|
![]() Sv: Krydder: hva bør man ha i hus? Hva passer til ulike typer kjøtt?
![]() |
![]() |
|
|