|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sadam og Bush og såntHva tenker dere om hegningen? Om Sadam og om Bush og USAs rolle i verden. Stort spørsmål kanskje ...
![]() |
#2 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg så det akkurat. Synes det er tragisk, dødsstraff er uakseptabelt i mine øyne, uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg syns det er trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sadam og Bush og sånt
Er det amerikanerne eller irakerne du refererer til, som har en annen kultur?
![]() |
#5 |
|
Det var irakerne jeg tenkte på, men jeg skjønner meg ikke på amerikanerne (veldig generalisert) heller når det kommer til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg synes det hele er forferdelig tragisk. Saddam måtte jo få en straff for det han har gjort, men måten det blir gjort på og Usas "viktige" rolle rundt dette er bare trist og forkastelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg husker fortsatt henrettelsen av Chauchesco og kona hans, jeg var 16 år og så det på TV. Det var noe av det første jeg tenkte på i dag da jeg leste nyheten om Saddams henrettelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Kjente langt nedi magen at dette er feil - uansett hva Saddam har gjort. Straff - ja! Dødsstraff - nei.
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg tror ikke noen "tjener" noe på at Saddm har blitt hengt.
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg kjenner meg igjen i det Fluke skriver. Vi synker ned på barbarisk nivå ved å bruke dødsstraff. Det er trist og uverdig. Og ved den motsatte ideen,- altså at Irak hadde fått kloa i Bush, og henrettet ham for folkemord på irakiske sivile? Man kan jo tenke seg reaksjonene det hadde medført.
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg er mot dødstraff. Synes det er utrolig primitivt.
![]() |
![]() |
#14 |
Oslojente i eksil
![]() |
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg er i mot dødsstraff uansett. Man løser ikke "problemer" ved å drepe dem. Faren er jo som en ansatt i UD sa at Saddam nå kan bli martyr for tilhengerne. Og det er jo ikke bra det heller. Så leser jeg at Bush mener at Saddams henrettelse er en milepæl for demokratiet. Men hvordan kan en henrettelse være det? Jeg vil eller si at demokratiet har tapt når man bruker henrettelse som straffemetode. Man synker ned på samme nivå som i dette tilfelle Saddam selv. Burde man ikke heve seg selv opp et hakk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
sjelden
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg er litt sint, veldig trist og utrolig skuffet over menneskene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg er veldig ambivalent i forhold til dette. Jeg er i mot dødstraff, ingen unntak, og derfor syns jeg det er trist. Allikevel ser jeg jo at svært mange land starter sitt nye demokrati på denne måten, inkludert Norge for bare litt over 60 år siden.
![]() |
#17 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Sadam og Bush og såntJeg er også prinsipielt imot dødsstraff.
![]() |
|
|