|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Om jeg skal begynne å sy ...... hva skal jeg begynne med da? Nå har jeg tid, en ny symaskin så jeg har lyst å sette i gang. Men jeg har ikke sydd siden sløjden i skolen og da sydde jeg et skjørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Om jeg skal begynne å sy ...
Om du har maskin med innstilling for elastiske søm (samt egen fot for det) er det ikke noe vanskelig. Uten egen fot er det litt kinkig, men aboultt ingen umulighet.
![]() |
#3 |
|
Egen fot, |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Om jeg skal begynne å sy ...Den følger mest sannsynlig med, Pelen.
![]() |
#6 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om jeg skal begynne å sy ...Begynn med fleece om du vil sy deg kjole. Det er behagelig og veldig høflig stoff som ikke tuller med deg underveis.
![]() |
#7 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Om jeg skal begynne å sy ...Ja, fleece! Jeg hadde sydd en gardin, et par bæretøy (som overhodet ikke er vanskelig siden det ikke er i stretchstoff) og et par små plagg til en dukke - før jeg fikk lånt meg boken Blødt børnetøj på biblioteket og fikk dilla på fleece. Sydde kjole til jenta på en kveld og en bukse til minien (som ble så stor at jenta fikk den også) på tre timer inkl tretusen avbrytelser fra barna. Buksa har til og med ribbkanter og jeg har ikke elastisk søm på maskina mi - syr med en halvtett sikksakk og det ble peeent.
![]() |
#8 |
|
Fleece i Miami føles ikke helt som tingen. Men klart, det kan jo bli under 20 grader en gang ut på vinteren. Annet materiale som er greit? Her er nemlig kjoler med litt stretch veldig behagelig å ha på, men jeg kan gjerne begynne med noe annet. Bomull? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Hva med å sy et omslagskjørt i lin eller bomull? Det er rette sømmer, du får øvd deg på knapphull, og stoffet er relativt stivt. Også kan du avansere til stretch etterhvert. Hva slags maskin har du?
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|