|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Vi har fått trapp ... Som må males om ...Vi har endelig flyttet inn i huset vårt og begynner å komme i orden. En ting jeg har lyst til å fikse i løpet av høsten er trappa. Den er av furu..*grøss* I utgangspunktet har jeg lyst til å beise trinnene mørke brune men er redd det kræsjer med gulvet som er i eik. Noen som har tips til hva annet jeg kan gjøre? Forøvrig er veggene lyse og møblene våre mørke.
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har fått trapp... Som må males om..Samme her. Furutrapp.
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Vi har fått trapp... Som må males om..Det skal mye til at det kræsjer når gulvet er i eik tror jeg altså, men du kan jo beise trinnene i samme farge som eika? For å få samme fargetone? Det kan også bli fint. Og så male vanger og slikt i hvitt.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...
Vi malte trappa vår i veggfargen og la parkett i trinnene. Det ble kjempefint. Jeg kan vise bilde i kveld om du vil.
![]() |
#6 |
Forvirret
![]() ![]() |
Ja takk, gjerne det!
![]() |
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Men hvordan gjorde du det med lister og parketten på trinnene, Nenne? :grubler:
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Her er noen bilder av trappa, både trinnene og avsatsen. Jeg burde ha vasket først ser jeg, men det får heller være.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Vi har fått trapp... Som må males om..
Vi har hvit trapp...veldig lekkert, men ALL dritten synes. Vi har sånne teppefliser eller hva jeg skal kalle det, limt på midt på trinnet - vi bor i leieleilighet altså. Ville aldri hatt det slik ellers. Men tilbake til poenget - det må støvsuges to ganger om dagen om den trappa skal være fin. |
![]() |
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
Takk! den var fin ..
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Vi har også malt trappa i veggfargen, dog alt. Vi har bakvegger på trinnene også.
![]() |
#12 |
Forvirret
![]() ![]() |
Litt enig i dette, at man ikke skal blande trefarger. Tips til ren malingsfarge? Vil ikke ha helt hvit trapp nemlig.
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Vi har kremhvit trapp med mørke trinn, jeg tror nok det hadde gått helt fint med eikegulv her. Men vi vurderer også å legge parkett i trappa. Er det vanskelig?
![]() |
#14 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har fått trapp... Som må males om..Vi hadde sort trapp der vi bodde før. Det var egentlig ganske fint, men ting synes overraskende godt på sort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Vi har også furutrapp og eikeparkett (hva er det med folk som lager det slik?
![]() |
#16 |
Forvirret
![]() ![]() |
Grått har jeg vurdert selv om jeg er veldig glad i brunt. Jeg får hente div fargekart og prøve meg litt fram. Men, trappa skal bli fin til jul!. Uansett!
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Det var snekkeren som gjorde for oss. Jeg tror det er veldig pirkearbeid, men sikkert ikke så vanskelig.
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Dette lurer jeg også på. Har mest lyst å male hele greia hvit, men har blitt advart mot at alt synes på det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Faren min fornyet trappen med ferdige trappetrinn i eik. Ellers har jeg sett veldig bra resultater på forutrapper som har blitt hvitmalt (vanger, håndløper og stolper) og eikefargebeiset trinn. Jeg ville absolutt ikke hatt helhvit trapp av praktiske hensyn. Beiset trinn har høyere friksjon enn malte trinn også.
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vi har fått trapp ... Som må males om ...Vår trapp er lakket såvidt jeg husker. Må vi pusse den helt ned før vi gjør noe da? I tillegg har vi jukselaminatparkett på gulvene, og å finne matchende trappetrinn i en annen type tre/parkett blir vel vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|