Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Partilederdebatten i går

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 18:44   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Partilederdebatten i går

Beklager hvis den har fått en tråd et annet sted som jeg ikke har fått med meg, men hva synes dere om debatten i går? Jeg synes den hadde en bra form, mye bedre enn de foregående års folkemøter med svært tabloid tilnærming. Nå fikk partilederne i hvert fall noenlunde mulighet til å snakke i hele setninger, og fikk saklige, men utfordrende spørsmål av programlederne.

Jeg tar høyde for at jeg ikke fikk med meg starten av debatten, men summasummarum synes jeg at Stoltenberg kom bra ut, særlig i økonomispørsmål. - Jeg tør nesten ikke åpne en avis eller slå på en radio, da flagrer FrP-milliardene ut i hopetall!

Også synes jeg Solberg gjorde en flott figur, det var tidvis relansering av gamle Jern-Erna. Hun har et helt annet glimt i øyet og ro i svarene sine enn på lenge (og ja, ganske PUK, men så bra hun så ut! Noen har tatt stylingansvaret sitt alvorlig).

Jeg så at De Som Stemmer På Dagblad-poller hadde bestemt at Siv Jensen vant debatten, men det er jeg ikke enig i. Jeg synes hun virket uvanlig spak og lite indignert, og de andre borgerlige partiene gjeninntok de viktigste motpolspørsmålene.

Jeg er vel mer trygget enn vaklende i min overbevisning, men jeg tenkte faktisk at verden ikke går under med en ren Ap-regjering (uten Valla i kulissene) heller. : dukker og løper i dekning:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:51   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Partilederdebatten i går

Jeg må si at jeg faktisk ble ganske så imponert over Stoltenberg. Solid og erfaren, rett og slett. Og ja, Erna er også veldig dyktig. Så i bunn og grunn veldig enig med HI.

Litt tragisk med Sponheim i begynnelsen, Owen sa vel at "så du avviser ikke kategorisk FrP lenger" og det gjorde han iheller kke. Han ville ikke bekrefte at han fortsatt ville ha Jens fremfor Jensen slik han har gjort tidligere, han snakket seg vekk fra problemstillingen men det lot de han ikke gjøre.

Gammel 18-08-09, 18:52   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter med samme inntrykk som deg, og er lettere optimistisk i forhold til årets valgkamp. Jeg synes de siste valgkampene har vært slitsomme å følge med på, med halve setninger, mye avbrytelser og mer fokus på andre partiers politikk enn egen.

Jeg synes Stoltenberg var knall i debatten. Når det gjelder pållene i VG og Dagbladet så tror jeg ikke disse stemmer særlig med virkeligheten. Selv bidro jeg med og ved en feil gi en stemme til Siv i går. Det føltes omtrent som å gi en grønn rødprikk.

Gammel 18-08-09, 18:54   #4
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

at verden ikke går under med en ren Ap-regjering

Det er klart verden går under med en ren AP-regjering.

Ben "dog raskere med en fra Høyre/FrP" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:54   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

av Irma.

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 18:56   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med det meste av det du skriver, Scarlett, og jeg synes særlig Erna Solberg gjorde en bra figur. Siv virket hoven og hånlig, og manglet den snerten hun ofte kan ha. Stoltenberg imponerte, og jeg synes også Kristin Halvorsen hadde noen gode replikker og poeng. Sponheim og Navarseter er fremdeles ikke mine favoritten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 18:59   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

"Steinalderen tok ikke slutt fordi det var mangel på stein" sa Kristin Halvorsen, men i hvilke sammenheng var det?

Gammel 18-08-09, 19:01   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er enig med det meste av det du skriver, Scarlett, og jeg synes særlig Erna Solberg gjorde en bra figur. Siv virket hoven og hånlig, og manglet den snerten hun ofte kan ha.

Jeg tror Siv har jobbet masse masse med seg selv, antageligvis i samarbeid med andre. Før kunne hun ikke si et kløyva ord uten å skrike. Jeg synes også Erna gjorde en god figur i går, også på den måten at det blir enda klarere for meg hvorfor Høyre ikke er mitt parti. Høyre har vært veldig utydelige og fjerne de siste årene, jeg håper de tar seg opp og kaprer potensielle blåvelgere hos Frp.

Gammel 18-08-09, 19:04   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

"Steinalderen tok ikke slutt fordi det var mangel på stein" sa Kristin Halvorsen, men i hvilke sammenheng var det?

Ang. oljeutvinning i nord. Den er for så vidt god, men eeeeldgammel.

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 19:05   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er jo lenge siden Jensen tok grep om stemmebruk. Jeg mistenker at hun har fått ... ekstern hjelp på den indignerte sinnarynken også. :tabloid:

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 19:08   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er klart verden går under med en ren AP-regjering.

Ben "dog raskere med en fra Høyre/FrP" Murphy

Let me refrase. Det kan tenkes at det blir en signifikant forbedring også å gå fra en rødgrønn til en Ap-regjering.

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 19:09   #12
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå hadde jeg tenkt til å komme med en grundig analyse, men alt jeg trenger å gjøre er å si at jeg er veldig enig i HI.

Forresten, jeg kan legge til at jeg synes Kristin Halvorsen hadde en svak dag i går.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:12   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er jeg helt enig i (igjen med forbehold om de første 5-10 minuttene). Hun fikk serven sin skikkelig i fleisen med kravet om at de borgerlige måtte være klare med sine ultimati (?) ang. oljeutbyggingen. Sjelden har ansiktsfargen vært så kledelig til den vanlige dressjakken.

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 19:15   #14
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er jeg helt enig i (igjen med forbehold om de første 5-10 minuttene). Hun fikk serven sin skikkelig i fleisen med kravet om at de borgerlige måtte være klare med sine ultimati (?) ang. oljeutbyggingen. Sjelden har ansiktsfargen vært så kledelig til den vanlige dressjakken.

... mens latteren runget. Det var et morsomt øyeblikk.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:15   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Håper Erna greide å kapre noen Siv-stemmer i går. Det blir utrolig mye triveligere med ny regjering hvis ikke Frp blir så dominant i forhold til resten av den borgerlige regjeringa.

Gammel 18-08-09, 19:19   #16
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

For å ta et mer seriøst spørsmål: Er det slik å forstå at det faktisk er verdt å se på noen av debattene de sender på fjernsynet nå? Fordi det kan jeg ikke huske at det har vært de gangene jeg har prøvd de siste 20 årene iallefall, så det hadde jeg virkelig tenkt å la være. Men hvis NRK (jeg antar vi snakker om NRK?) har tenkt å benytte anledningen til faktisk å søke å belyse hvilken politikk de forskjellige partiene ønsker å føre, i stedet for å lage Ricky Lake-aktige show der Knut Olsen demonstrerer hvor dum og udugelig han er, så skal jeg kanskje revurdere.

Ben "entertain us!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:21   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg ville gitt NRK en sjanse Benmurphy. Et enkeltstående program er kanskje litt for lite til å uttale seg om man ser en trend, men håpet er der.

Gammel 18-08-09, 19:21   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg ble veldig overrasket selv, BM, men ja. Debatten i går var verdt å se. :venter spent på fortsettelsen:

Og Olsen var lykkelig fraværende.

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 19:22   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Bare saboter, Toffen. Ultimata, ja.

:lurte meg til en verdifull prikk:

- No. 4 -
Gammel 18-08-09, 19:25   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg så ikke hele, men opplevde at det var en god debatt der de forskjellige partiene faktisk fikk sagt noe om sine valgløfter. Synes ofte det kan bli sånn "nei nå vrir du på ordene mine" greie som ikke fører noen steder.

Og ja, Siv har tonet seg ned. Men jeg synes fortsatt hun blir irriterende snurt og snurpete når hun skal svare på andres påstander.

Heia Jens og Kristin!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.