|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Partilederdebatten i gårBeklager hvis den har fått en tråd et annet sted som jeg ikke har fått med meg, men hva synes dere om debatten i går? Jeg synes den hadde en bra form, mye bedre enn de foregående års folkemøter med svært tabloid tilnærming. Nå fikk partilederne i hvert fall noenlunde mulighet til å snakke i hele setninger, og fikk saklige, men utfordrende spørsmål av programlederne.
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Partilederdebatten i gårJeg må si at jeg faktisk ble ganske så imponert over Stoltenberg. Solid og erfaren, rett og slett. Og ja, Erna er også veldig dyktig. Så i bunn og grunn veldig enig med HI.
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårJeg sitter med samme inntrykk som deg, og er lettere optimistisk i forhold til årets valgkamp. Jeg synes de siste valgkampene har vært slitsomme å følge med på, med halve setninger, mye avbrytelser og mer fokus på andre partiers politikk enn egen.
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårJeg er enig med det meste av det du skriver, Scarlett, og jeg synes særlig Erna Solberg gjorde en bra figur. Siv virket hoven og hånlig, og manglet den snerten hun ofte kan ha. Stoltenberg imponerte, og jeg synes også Kristin Halvorsen hadde noen gode replikker og poeng. Sponheim og Navarseter er fremdeles ikke mine favoritten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
![]() Sv: Partilederdebatten i går"Steinalderen tok ikke slutt fordi det var mangel på stein" sa Kristin Halvorsen, men i hvilke sammenheng var det?
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Partilederdebatten i går
Jeg tror Siv har jobbet masse masse med seg selv, antageligvis i samarbeid med andre.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
Ang. oljeutvinning i nord. Den er for så vidt god, men eeeeldgammel.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårDet er jo lenge siden Jensen tok grep om stemmebruk. Jeg mistenker at hun har fått ... ekstern hjelp på den indignerte sinnarynken også. :tabloid:
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
Let me refrase. Det kan tenkes at det blir en signifikant forbedring også å gå fra en rødgrønn til en Ap-regjering.
![]() |
#12 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårNå hadde jeg tenkt til å komme med en grundig analyse, men alt jeg trenger å gjøre er å si at jeg er veldig enig i HI.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårDet er jeg helt enig i (igjen med forbehold om de første 5-10 minuttene). Hun fikk serven sin skikkelig i fleisen med kravet om at de borgerlige måtte være klare med sine ultimati (?) ang. oljeutbyggingen.
![]() |
#14 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårHåper Erna greide å kapre noen Siv-stemmer i går. Det blir utrolig mye triveligere med ny regjering hvis ikke Frp blir så dominant i forhold til resten av den borgerlige regjeringa.
![]() |
#16 |
-
![]() Sv: Partilederdebatten i gårFor å ta et mer seriøst spørsmål: Er det slik å forstå at det faktisk er verdt å se på noen av debattene de sender på fjernsynet nå? Fordi det kan jeg ikke huske at det har vært de gangene jeg har prøvd de siste 20 årene iallefall, så det hadde jeg virkelig tenkt å la være. Men hvis NRK (jeg antar vi snakker om NRK?) har tenkt å benytte anledningen til faktisk å søke å belyse hvilken politikk de forskjellige partiene ønsker å føre, i stedet for å lage Ricky Lake-aktige show der Knut Olsen demonstrerer hvor dum og udugelig han er, så skal jeg kanskje revurdere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårJeg ville gitt NRK en sjanse Benmurphy. Et enkeltstående program er kanskje litt for lite til å uttale seg om man ser en trend, men håpet er der.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårJeg ble veldig overrasket selv, BM, men ja. Debatten i går var verdt å se. :venter spent på fortsettelsen:
![]() |
#20 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Partilederdebatten i gårJeg så ikke hele, men opplevde at det var en god debatt der de forskjellige partiene faktisk fikk sagt noe om sine valgløfter. Synes ofte det kan bli sånn "nei nå vrir du på ordene mine" greie som ikke fører noen steder.
![]() |
|
|