Partilederdebatten i går
Beklager hvis den har fått en tråd et annet sted som jeg ikke har fått med meg, men hva synes dere om debatten i går? Jeg synes den hadde en bra form, mye bedre enn de foregående års folkemøter med svært tabloid tilnærming. Nå fikk partilederne i hvert fall noenlunde mulighet til å snakke i hele setninger, og fikk saklige, men utfordrende spørsmål av programlederne.
Jeg tar høyde for at jeg ikke fikk med meg starten av debatten, men summasummarum synes jeg at Stoltenberg kom bra ut, særlig i økonomispørsmål. - Jeg tør nesten ikke åpne en avis eller slå på en radio, da flagrer FrP-milliardene ut i hopetall! 
Også synes jeg Solberg gjorde en flott figur, det var tidvis relansering av gamle Jern-Erna. Hun har et helt annet glimt i øyet og ro i svarene sine enn på lenge (og ja, ganske PUK, men så bra hun så ut! Noen har tatt stylingansvaret sitt alvorlig).
Jeg så at De Som Stemmer På Dagblad-poller hadde bestemt at Siv Jensen vant debatten, men det er jeg ikke enig i. Jeg synes hun virket uvanlig spak og lite indignert, og de andre borgerlige partiene gjeninntok de viktigste motpolspørsmålene.
Jeg er vel mer trygget enn vaklende i min overbevisning, men jeg tenkte faktisk at verden ikke går under med en ren Ap-regjering (uten Valla i kulissene) heller. : dukker og løper i dekning:
|