Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 19:45   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

av 8årig jente.

http://www.dagbladet.no/2009/08/18/n...ornia/7700895/

Stakkars jente og stakkars familien hennes

Helt ærlig, så håper jeg hun får dødstraff, å sitte å gråte i ettertid er bare patetisk ingenting mildner hva hun har gjort

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:47   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

Mener du at man kan gjøre opp drap et med et nytt drap?

Gammel 18-08-09, 19:50   #3
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sitat fra Dagbladet:

Sitat:

Saken har skaket opp den amerikanske offentligheten; overgrep mot og drap på barn begått av kvinner er såpass sjeldent at mange nekter å tro at noe slikt faktisk kan ha skjedd.

Kan ikke helt tro det jeg heller.
Og så står det jo så lite om saken, at det er vanskelig å ta noe standpunkt.

Hun ser jo så snill ut. Og så står det at hun har prøvd å ta selvmord i fengselet med å svelge barberblader. Lurer på hva i all verden som har skjedd for noe.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:52   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Hun ser jo så snill ut.

Hun ser jo så snill ut? Ja, da er hun sikkert usyldig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:53   #5
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hun ser jo så snill ut? Ja, da er hun sikkert usyldig.

Hehe..

Hun så snill ut da.

Gammel 18-08-09, 19:55   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk liksom ingenting ut av det som stod der jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:56   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ønsker du med denne tråden, Smurfine? Diskutere dødstraff? Eller bare legge ut en fæl link som vi kan velte oss i for å så poste -smileyer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:07   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest linken, men må kommentere dette:

Kan ikke helt tro det jeg heller.
Og så står det jo så lite om saken, at det er vanskelig å ta noe standpunkt.

Hun ser jo så snill ut. Og så står det at hun har prøvd å ta selvmord i fengselet med å svelge barberblader. Lurer på hva i all verden som har skjedd for noe.

Nå det kommer til overgrep begått av kvinner er det store mørketall dessverre. At overgriper ser snill ut har ingenting med saken å gjøre.

Gammel 18-08-09, 20:15   #9
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har ikke lest linken, men må kommentere dette:
Nå det kommer til overgrep begått av kvinner er det store mørketall dessverre. At overgriper ser snill ut har ingenting med saken å gjøre.

Selvfølgelig har hennes utseende ingenting å gjøre med straffen eller hvor ondsinnet forbrytelsen var. Det vet vi jo alle.

Gammel 18-08-09, 20:16   #10
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva ønsker du med denne tråden, Smurfine? Diskutere dødstraff? Eller bare legge ut en fæl link som vi kan velte oss i for å så poste -smileyer?

Jeg la ut denne linken fordi jeg synst den var grusom ja, men ikke for å diskutere dødsstraff. Men kanskje man ikke skal legge ut link om en sak som du tror kan oppskake noen? Jeg synst det var grusomt å lese(som alle drapsaker) å ja, det står at hun risikerer dødsstraff og mitt syn på saken er at etter det hun har gjort ja så fortjener hun det.

Gammel 18-08-09, 20:17   #11
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mener du at man kan gjøre opp drap et med et nytt drap?

Heller at hun blir drept en at flere uskyldige liv går tapt ja

Gammel 18-08-09, 20:22   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Jeg la ut denne linken fordi jeg synst den var grusom ja, men ikke for å diskutere dødsstraff. Men kanskje man ikke skal legge ut link om en sak som du tror kan oppskake noen? Jeg synst det var grusomt å lese(som alle drapsaker) å ja, det står at hun risikerer dødsstraff og mitt syn på saken er at etter det hun har gjort ja så fortjener hun det.

Nå er jo dette først og fremst et diskusjonsforum, så det er jo fint om man legger frem en slik lenke med en viss tanke for at det er noe som er interessant å diskutere. F.eks

Hva er passende straff for slike forbrytelser?
Blir kvinnelige overgripere behandlet annerledes i media/rettsvesen enn mannlige?
Hvorfor er det sjeldnere at kvinner gjør overgrep enn menn?
Etc etc

Et "Huff og huff, så forferdelig sak, altså"- innlegg etterfulgt av forskjellige triste eller sinte smileyer er kun støy på forumet.

Gammel 18-08-09, 20:24   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg personlig syns det er greit å legge ut tråder på et diskusjonsforum for å diskutere noe. Det gjelder selvsagt ikke i alle kategorier, men jeg ser ikke helt poenget med å legge inn en link kun for å oppskake noen. Hva er vitsen med det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:25   #14
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Heller at hun blir drept en at flere uskyldige liv går tapt ja

Blir bare nysgjerrig, men kunne du ha vært den utførende av en slik straff? Dvs trykket på knappen?

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:27   #15
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå er jo dette først og fremst et diskusjonsforum, så det er jo fint om man legger frem en slik lenke med en viss tanke for at det er noe som er interessant å diskutere. F.eks

Hva er passende straff for slike forbrytelser?
Blir kvinnelige overgripere behandlet annerledes i media/rettsvesen enn mannlige?
Hvorfor er det sjeldnere at kvinner gjør overgrep enn menn?
Etc etc

Et "Huff og huff, så forferdelig sak, altså"- innlegg etterfulgt av forskjellige triste eller sinte smileyer er kun støy på forumet.

Hun la vel inn for å si sin mening om at hun håpte kvinnen fikk dødsstraff?
Ikke bare for å si huff?

Gammel 18-08-09, 20:30   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun la vel inn for å si sin mening om at hun håpte kvinnen fikk dødsstraff?
Ikke bare for å si huff?

Mm, men samtidig så skriver hun at hun ikke la inn linken for å diskutere dødsstraff, men fordi hun syntes at det var en grusom sak.

Da går det inn i huff-og-huff-kategorien for meg, selv om det blir lagt til personlige ønsker og håp om dødstraff av overgriper.

Gammel 18-08-09, 20:33   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Blir bare nysgjerrig, men kunne du ha vært den utførende av en slik straff? Dvs trykket på knappen?

Det er også en kjedelig bieffekt av å åpne for dødsstraff. Noen må bli bøddel. Jeg er ikke for dødsstraff, men livsvarig forvaring/fengsling i ordets rette forstand mener jeg er en nødvendighet i mange saker.

Det er egentlig veldig interessant dette med problemstillingen kvinnelige overgripere (og kriminelle for den saks skyld).

Gammel 18-08-09, 20:34   #18
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mm, men samtidig så skriver hun at hun ikke la inn linken for å diskutere dødsstraff, men fordi hun syntes at det var en grusom sak.

Da går det inn i huff-og-huff-kategorien for meg, selv om det blir lagt til personlige ønsker og håp om dødstraff av overgriper.

Ja, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke ville diskuterer saken, men jeg la den ikke ut for å diskutere dødsstraff som jeg fikk spørsmål om.

Gammel 18-08-09, 20:38   #19
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke ville diskuterer saken, men jeg la den ikke ut for å diskutere dødsstraff som jeg fikk spørsmål om.

Hva ville du diskutere da? Om det er synd på jenta og familien hennes eller ikke?

Ben "work with us here" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:42   #20
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

La ut linken så andre kunne lese om den også ja, å diskutere og diskutere. Jeg har ikke sagt at jeg vil snakke om dødstraff men i dette tilfellet så mener jeg at hun fortjener det(siden landet faktisk praktiserer dødsstraff, samt at det sto at hun risikerer det)å da sier jeg at jeg håper hun blir dømt til den strengeste straffen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.