Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 16:47   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)

Sitat:

Når muslimske Aslam Shaid (50) som bor nær Grønlandsleiret i Oslo, får se bildet av to homofile menn i Dagbladet, sier han:

- Jeg blir sint når jeg ser bildet av at de holder hender. Jeg liker det ikke, for det strider mot vår kultur.
Aslam er opprinnelig fra Pakistan, men har bodd i Norge i ti år. Han mener nordmenn bør innrette seg på Grønland og la være å vise offentlig at de er homofile eller lesbiske.

DIN DUSTING! Det er sånne uttalelser som virkelig gir Frp vann på mølla ...

Heldigvis er det oppegående mennesker som tar avstand fra uttalelsene til fjåtten, da:

Sitat:

Ikhlaq Ahmed, talsperson for Islamic Cultural Centre i Oslo, synes homofile bør få vise sin kjærlighet akkurat hvor de vil.

- Det spiller ingen rolle om de bor på Grønland i Oslo eller andre steder i Norge. Alle har rett til å ha sin seksuelle legning og det er kun opp til dem selv å bestemme hvordan de vil vise dette, sier Ahmed til Dagbladet.

Link kommer i neste innlegg ...

Gammel 19-08-09, 16:49   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)

Kilde:
http://www.dagbladet.no/2009/08/19/n...litet/7723180/

Det kommer vel på bakgrunn av denne episoden:
http://www.dagbladet.no/2009/08/19/n.../vold/7627204/
Et homofilt par ble overfalt fordi de holdt hender ...

Gammel 19-08-09, 16:51   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det strider ikke mot VÅR kultur, så da føler jeg vel rett og slett for å si at han bør dra dit det er passende for HANS kultur å støtte oppunder homohets.

Gammel 19-08-09, 16:54   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Dette er jo Frp-retorikk så det holder.

Jeg ser for meg den eldre garde av Dagbla's lesere som nå sitter og godter seg og sier "ja, det var det vi sa ...".

Gammel 19-08-09, 17:04   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men seriøst; jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å bli når det er så grusomt her. Når man har fått fotfeste og opphold og statsborgerskap og kan egentlig reise hvor man vil, så blir man fremdeles i dette fæle landet. Og ja, jeg vet det dreier seg om individer, men jeg fatter fremdeles ikke hvorfor folk velger å bo et sted de syns er dritt.

Gammel 19-08-09, 17:05   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

"When in rome do as the romans do" er generelt en fin regel det, men nå er nå Grønnlandsleiret i Norge, så...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 17:05   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg ser for meg den eldre garde av Dagbla's lesere som nå sitter og godter seg og sier "ja, det var det vi sa ...".

Jo men den eldre garde er jo både innvandringsmotstandere og homomotstandere, så da er jeg litt usikker på hvordan det vil slå ut.

Gammel 19-08-09, 17:07   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men seriøst; jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å bli når det er så grusomt her. Når man har fått fotfeste og opphold og statsborgerskap og kan egentlig reise hvor man vil, så blir man fremdeles i dette fæle landet. Og ja, jeg vet det dreier seg om individer, men jeg fatter fremdeles ikke hvorfor folk velger å bo et sted de syns er dritt.

Fordi man i Pakistan, som denne mannen kommer fra tjener man ikke alltid like godt, får man ikke arbeidsledighetstrygd, kontantstøtte, barnetrygd, trygd, gratis tannlege opptil 18 år, nesten gratis helsevesen and so on. Det er klart store fordeler å bo her, samtidig som man kan tilbringe lange ferier i hjemlandet, muligens forsørge noen familiemedlemmer der, muligheten for at flere familiemedlemmer heller kan kommer hit osv.
Når man ser sånn isolert sett på det, så er det ikke rart Frp får oppslutning for billige poeng som Siv siste ute i Krekarsaken. Men det er ingen tvil om at man bør tenke nytt og bedre på integrering, spesielt i hovedstaden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 17:09   #9
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Reis hjem til Langtvekkistan hvis du ikke tåler å se folk holde hverandre i hånda, Aslam.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 17:14   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Fordi man i Pakistan, som denne mannen kommer fra tjener man ikke alltid like godt, får man ikke arbeidsledighetstrygd, kontantstøtte, barnetrygd, trygd, gratis tannlege opptil 18 år, nesten gratis helsevesen and so on. Det er klart store fordeler å bo her, samtidig som man kan tilbringe lange ferier i hjemlandet, muligens forsørge noen familiemedlemmer der, muligheten for at flere familiemedlemmer heller kan kommer hit osv.
Når man ser sånn isolert sett på det, så er det ikke rart Frp får oppslutning for billige poeng som Siv siste ute i Krekarsaken. Men det er ingen tvil om at man bør tenke nytt og bedre på integrering, spesielt i hovedstaden.

Nei, det vet jo jeg og. Og derfor nevner jeg at når man har fått statsborgerskap og i realiteten kan være i et annet land man gjerne syns er bedre, så hvorfor er de fremdeles her? Snakker ikke om de som kun har retur til hjemland som valg.

Gammel 19-08-09, 17:16   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men det strider ikke mot VÅR kultur, så da føler jeg vel rett og slett for å si at han bør dra dit det er passende for HANS kultur å støtte oppunder homohets.

Jeg kjenner jeg er inderlig enig med Sitron her, gitt.

:dust:

Gammel 19-08-09, 17:27   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Leste artikkelen akkurat, etter at eldste ropte på meg av full hals ( hun leste den på en eller annen nettavis) og hun var helt i sjokk over at det gikk an å si noe så dumt.
Jeg er vel veldig enig med henne i det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:03   #13
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrekk og gru! At man ikke får holde den man elsker i hånda. Barn og kvinner kan ta stoooor skade av å se det. Fordommer og hets mot andre som er annerledes, ja, det har de bare godt av å lære.

"Her går vi på gata med kone og barn, og da er det synd å se like ting"-Aslam

Gammel 19-08-09, 18:10   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Toleranse og respekt står høyt i vårt samfunn. Det må nye borgere av landet vårt også akseptere.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:16   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Dagbladet har vel gått rundt og spurt, og de har vel spurt til de fikk et slikt svar. For selvsagt finnes det alltid idioter som mener andre bør innrette seg.

Jeg så et program om norske pensjonister i Spania som mente det bodde for mange spanjoler i nabolaget også, og at de ikke burde trenge seg på den norske delen. Så man vil jo alltid finne urimelige mennesker rundt omkring.

Men, ja, det er jo å fyre opp Frps poeng midt i en valgkamp.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:26   #16
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Dagbladet har vel gått rundt og spurt, og de har vel spurt til de fikk et slikt svar.

Bingo!

Jeg syns dette var utidig av Dagbladet, og kan ikke se at det er i tråd med Vær Varsom-plakaten (min utheving):

Sitat:

3.9. Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Dagbladets journalister og redaksjon burde skamme seg. Og det burde de som kjøper Dagbladet også; hvis det er noen her: Skam dere (og slutt å kjøpe det)! Aslam Shaid burde forresten også skamme seg.

Ben "eye bleach please!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 20:16   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Toleranse og respekt står høyt i vårt samfunn. Det må nye borgere av landet vårt også akseptere.

Vi liker i allefall å sitte på vår høye hest å hevde det.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 20:19   #18
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Er det det som bekymrer deg mest, eller at folk blir overfalt p.g.a. sin legning?

Dette er ikke den første hendelsen. Det er økende. Og retorikken er jo omtrent som den man ser hos s.k. rasister. Dette er "vårt sted", innrett dere etter det...

Gammel 19-08-09, 20:26   #19
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Dagbladet har vel gått rundt og spurt, og de har vel spurt til de fikk et slikt svar. For selvsagt finnes det alltid idioter som mener andre bør innrette seg.
.

Det interessante er hvor mange som sier det de virkelig mener og hvor mange som sier det de vet at etablissemementet vil høre, av frykt for å skade egen sak. Det er symptomatisk at en representant for det religiøse organisasjonslivet, som mottar betydelige statlige midler, forfektet det sistnevnte. Og en folke-pakistaner ga rene ord for penga. Her var det en som plumpet uti og satte ord på hva man kan frykte at en ukjent mengde menneske mener om temaet. Vi må nok vente noen år på adekvat forskning som belyser dette. Det kan komme farlige svar som vi ikke vil ha liggende på bordet på høylys dag.

Gammel 19-08-09, 20:29   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Min første tanke også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.