Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tåler jeg Inglourious Basterds?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 14:42   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåler jeg Inglourious Basterds?

Jeg er stor Tarantino-fan, men har jo blitt puslete med årene, og tåler ikke all verdens. Jeg har veldig lyst til å se Inglorious Basterds, men tåler jeg den? Jeg fikser fint Pulp Fiction og Kill Bill, men ikke Reservoir Dogs.

Har noen settt den? Er det noe som helst vold mot barn? Jeg leste nemlig en anmeldelse hvor det sto om en jødisk familie som blir drept.

Sist redigert av Tallulah : 20-08-09 kl 17:06.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:44   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler jeg Inglorious Basterds?

:abb:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:04   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på akkurat det samme og tåler heller ikke vonde barnegreier i filmer. *venter spent*

Gammel 20-08-09, 15:14   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal se den på lørdag. Krysser filmene for at det ikke er voldsscener som gir vondt i kroppen. Jeg liker heller ikke å se Reservoir dogs.

Gammel 20-08-09, 15:29   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi oss referat da, Maggypop!

Gammel 20-08-09, 16:53   #6
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Denne må jeg nok prøve å få sett ja. Skal prøve å gi en nøktern rapport hvis det blir med det første. Også er tittelen faktisk Inglourious Basterds fant jeg ut, siden jeg ellers ikke fikk treff ved søk på Metacritic.

Ben "tåler det meste" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 16:56   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg! Så Kill Bill i går og i dag som litt stemningslager.

Gammel 20-08-09, 17:06   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Denne må jeg nok prøve å få sett ja. Skal prøve å gi en nøktern rapport hvis det blir med det første. Også er tittelen faktisk Inglourious Basterds fant jeg ut, siden jeg ellers ikke fikk treff ved søk på Metacritic.

Ja, det har du rett i! Jeg gikk automatisk for amerikansk stavemåte.

Gammel 20-08-09, 17:16   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker Tarantino.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 18:38   #10
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det har du rett i! Jeg gikk automatisk for amerikansk stavemåte.

Nå er riktignok ikke dette flisespikkeriet, men inglourious er faktisk, i likhet med basterds, feil stavemåte både på amerikansk og britisk engelsk. Inglorious, som du skrev, er riktig. (Kanskje det var det du mente forresten. )

Ben "did I just confuse myself?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:04   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Sv: Tåler jeg Inglourious Basterds?

Ah. I see. Jeg er så vant til at engelskmenn har en ekstra u. Basterds vet jeg er feil da. Jeg får litt sånn Boston-vibb av det.

Gammel 20-08-09, 19:45   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ah. I see. Jeg er så vant til at engelskmenn har en ekstra u. Basterds vet jeg er feil da. Jeg får litt sånn Boston-vibb av det.

Hehe, jeg får Eddie Izzard-vibb av det jeg. Han snakker jo om uttaleforskjeller på ordet bastard og "basterds" er nok den mest innbitte av dem, den som virkelig er en fornærmelse.

Gammel 20-08-09, 20:38   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde: youtube.com)

Klarte ikke la være. Bass'terd er ikke med her, men den er legendarisk likefullt.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 00:41   #14
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Sett den! Har vel liknende kriterier som deg ang. hva jeg tåler.
Denne gikk fint! Vanvittig film! Bør ses!
En ekte Tarantino!

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 00:53   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal definitivt se den!

Jeg er, som du, blitt langt mere tander enn jeg noen sinne hadde trodd (*skylder på å få barn*), men jeg kan ikke la være å se den nye filmen til Tarantino fordi. Det må jeg bare tåle.

Fordelene med hans filmer er at jeg vet hva jeg går til- sånn voldsmessig. Jeg er mentalt forberedt på blodbad o.l. og da går det bra.

Gammel 25-08-09, 00:28   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter: Jeg spoilertagger dette om familien; det er tidlig i filmen, men de fleste vil sikkert ikke vite det likevel. Det er en jødisk familie som blir drept, som vi ikke møter, bare hører om, og ser glimt av der de gjemmer seg. Ett av familiemedlemmene er en gutt på 9-10 år. Vi ser ikke eksplisitt at de blir drept, og gutten blir ikke nevnt senere i filmen heller (i motsetning til f.eks. lillebroren i Léon). Jeg ville ikke vurdere filmen som å inneholde "vold mot barn" - ikke hvis man ellers er i stand til å tåle en Tarantino-film, mener jeg. Det meste av volden i filmen er Kill Bill-type vold, "tegneserievold" altså, men det er et par scener der mange kanskje vil snu seg bort et par sekunder. (Skalpering og sånt.) Jeg synes ikke de er så ille som "den scenen" i Reservoir Dogs, men det er mulig jeg har blitt herdet med årene ...

Gammel 25-08-09, 07:57   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Padda. Jeg liker å vite om sånne ting før jeg ser filmen. Det spoiler kanskje litt, men så slipper jeg å være usikker på om jeg tåler det eller ikke. Hva skjedde forresten i Reservoir dogs? Jeg så den for mange år siden men husker ikke.

Gammel 25-08-09, 08:00   #18
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Tja, det er mye blod, og så er det jo det der med øret da. Jeg har ikke sett den på en stund nå, men den er en av mine absolutte favorittfilmer, så hvis jeg plutselig ikke fikser å se den tror jeg jeg kommer til å begynne å grine.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:09   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mye blod gjør meg ingenting, det er når noe vondt skjer med barn jeg blir ødelagt. Sånn som med feks. The boy in striped pyjamas.

Gammel 25-08-09, 08:30   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det jeg syns er forskjellen på Reservoir Dogs og de andre Tarantinifolmene er måten volden blir fremstilt på. I Kill Bill, Pulp Fiction, Desperado osv. så er det tegneserievold som er så vill at man ikke helt greier å se det i sammenheng med virkeligheten. Reservoir Dogs er mer realistisk, det er tortur og det pågår over en veldig lang periode.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.