Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bookcrossing

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 09:57   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bookcrossing

Noen som har hørt om det?

Jeg mener å huske at noen har fortalt meg om det for en stund siden. Jeg har funnet en bok og lurer på om noen kan fortelle meg litt om tanken bak.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:58   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bookcrossing

Du finner sikkert best info på http://www.bookcrossing.com/ - jeg vet ikke noe mer enn jeg har sett der, i alle fall. På forsiden kan du skrive inn koden på boken du har funnet, og slik finne ut mer om den.

Gammel 21-08-09, 18:51   #3
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, den adressen står i boken, så jeg har såvidt tittet innom. Er det ingen på fp som har funnet en slik bok før?

Gammel 21-08-09, 19:03   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Boka har gjerne en kode, sånn at du kan gå inn på en slags logg for den, og se hvor boka har vært før. Så kan du lese boka hvis du har lyst, gjerne skrive litt i loggen og så sette den fri igjen etterpå.

Gammel 21-08-09, 19:08   #5
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Men går det sånn lenge, eller blir boken borte etterhvert? Tenker at en bok som blir etterlatt ute fort kan bli kastet eller tatt av noen som ikke gidder å være med på det.

Og hvem legger ut bøker først?

Gammel 21-08-09, 19:10   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg antar at de forsvinner før eller siden, men før den tid kan de jo ha rukket å glede mange! En del steder har "oppsamlingssteder" for bookcrossingbøker, det er for eksempel det på bibliotekskafeen her i Trondheim.

Hvem som helst kan legge ut bøker først. Ved å registrere seg hos bookcrossing kan man enten printe ut slike boocrossingetiketter og få kode til bøkene sjøl, eller få det tilsendt i posten.

Gammel 21-08-09, 19:14   #7
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Det høres jo unektelig litt spennende ut og jeg ble super nysgjerrig da jeg fant boken. Turen med bikkja ble brått litt mer spennende enn den allerede var.

Gammel 21-08-09, 19:47   #8
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg fant en slik bok engang, og synes det var veldig gøy. Boken var bra også! Jeg hadde aldri hørt om Bookcrossing før, og skjønte ikke noe før jeg sjekket på Google. Da kunne jeg lese at boken hadde reist rundt til flere steder i Europa. Jeg sendte den med kusinen min til Brasil, og den fartet litt rundt der et par steder, før den forsvant. Da var det vel noen som ikke gadd å fortsette med det, eller den ble kastet.

Akkurat nå er det 204 bøker i Norge som har blitt plassert. Så det er jo bare å sette igang skattejakten og finne bøker.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.