|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BookcrossingNoen som har hørt om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: BookcrossingDu finner sikkert best info på http://www.bookcrossing.com/ - jeg vet ikke noe mer enn jeg har sett der, i alle fall.
![]() |
#3 |
![]() Sv: BookcrossingJa, den adressen står i boken, så jeg har såvidt tittet innom. Er det ingen på fp som har funnet en slik bok før? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: BookcrossingBoka har gjerne en kode, sånn at du kan gå inn på en slags logg for den, og se hvor boka har vært før. Så kan du lese boka hvis du har lyst, gjerne skrive litt i loggen og så sette den fri igjen etterpå.
![]() |
#5 |
![]() Sv: BookcrossingMen går det sånn lenge, eller blir boken borte etterhvert? Tenker at en bok som blir etterlatt ute fort kan bli kastet eller tatt av noen som ikke gidder å være med på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: BookcrossingJeg antar at de forsvinner før eller siden, men før den tid kan de jo ha rukket å glede mange! En del steder har "oppsamlingssteder" for bookcrossingbøker, det er for eksempel det på bibliotekskafeen her i Trondheim.
![]() |
#7 |
![]() Sv: BookcrossingDet høres jo unektelig litt spennende ut og jeg ble super nysgjerrig da jeg fant boken. Turen med bikkja ble brått litt mer spennende enn den allerede var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BookcrossingJeg fant en slik bok engang, og synes det var veldig gøy. Boken var bra også! Jeg hadde aldri hørt om Bookcrossing før, og skjønte ikke noe før jeg sjekket på Google. Da kunne jeg lese at boken hadde reist rundt til flere steder i Europa. Jeg sendte den med kusinen min til Brasil, og den fartet litt rundt der et par steder, før den forsvant. Da var det vel noen som ikke gadd å fortsette med det, eller den ble kastet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|