Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har dere i brøddeigen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-09, 22:18   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hva har dere i brøddeigen?

Mannen ønsker variasjon.. (snakk om utakknemlighet for hjemmebakt brød, men greit, jeg tar kritikken konstruktivt..)

Jeg havregryn, kruskakli, solsikkekjerner og avogtil linfrø som ekstra ting jeg har i deigen på brødet mitt.

Noen som har andre forslag?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:24   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i brøddeigen?

Havregrøtrester og youghurt er veldig godt.
Brødet blir veldig saftig av det.

Sier jeg som nesten ikke husker sist jeg bakte brød.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:26   #3
Slikkepott
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Slikkepott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei
Jeg bruker ofte kulturmelk i deigen, eller en yoghurt, en boks rømme, kesam eller noe. Hvis det skal brukes 1 liter væske, så slenger jeg oppi min ingrediens og fyller opp med vann.

Som tilsetning i deigvæsken kan også mosede poteter brukes. Hvis du lager kompe/klubb/komle, så kan kokevannet brukes som deigvæske..

Slikkepott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:27   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ofte knuste linfrø, solsikkefrø, gresskarkjerner, valnøtter, havregryn, sesamfrø og av og til tørket frukt og eplebiter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:36   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Så spennende! Alt dette må prøves!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:40   #6
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker å bruke byggmel.

Gammel 24-08-09, 07:41   #7
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg baker glutenfritt men det går å bruke dette i vanlige brød også:
- bokvete, hel, flak eller mel
- hirse, flaket
- quinoa, flaket
- amaranth, mel
- maismel
- rismel
- soyamel
- kikertemel

Det er også veldig godt å lage brøddeig med grøtbase, bokhvete eller hirsegrøt f.eks.
Smakvariasjoner kan du få med å bruke brunt sukker / lønnesirup som søtning i brødet.
Jeg bruker også mye nøtter i brødene, da blir de litt mer næringsrike (glutenfritt mel er veldig næringsfattig) men pga nøtteallergi i barnehagen kan ikke vesla ha disse med der.

Gammel 24-08-09, 07:48   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker gresskarmos i brødet. brødet blir saftig og godt, og får en nydelig gyllen farge.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.