|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan lære seg engelsk på egen hånd?Jeg har aldri vært noe god i språk, og følge da ikke interessert meg så masse. Nå ønsker jeg å bedre engelskkunnskapene mine. Hvordan kan jeg gjøre dette på egenhånd? tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Vi startet med "engelsktirsdag" da jeg var liten. Hver Tirsdag var det bare lov å prate engelsk til hverandre hjemme. På den måten ble vi alle flinkere både til å prate og til å finne de riktige ordene. Nå var ikke foreldrene mine spesielt gode i engelsk, så de kunne ikke rette opp noe særlig om ting ikke var riktig, men likevel så var det veldig bra for oss alle.
![]() |
#5 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Jeg vet fra opphold i utlandet at det ofte finnes "snakkegrupper" der folk møtes for å bli bedre i f eks engelsk. Da er det gjerne flere med engelsk som morsmål der også. Også bare skravler man for å bli bedre. Det må da finnes her i Oslo og?
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Lese morsomme, ikke veldig avanserte, bøker, og slå opp ord du ikke forstår (og skrive dem i margen, hvis du er en sånn som takler at bøker blir skrevet i margen). Barnebøker, for eksempel; gjerne bøker du allerede har lest på norsk, så du vet sånn omtrent hva som skjer. (Harry Potter kan være en fin start, eller Anne fra Bjørkely, eller Den hemmelige hagen?) Eller Agatha Christie.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Lese fine ungdomsbøker på engelsk og alltid ha en liten ordbok ved siden av. Det har jeg når jeg leser vanskelige bøker på engelsk, det er en kjempefin måte å lære seg nye ord på.
![]() |
#9 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Les bøker på engelsk som du allerede har lest på norsk, da vet du hva som skjer og kan lettere følge gangen i boka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?
Morsom ide! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Skaff deg en engelsk venn
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Her var det mange gode råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Du kan prøve på å se engelske filmer med engelsk tekst, hvis du synes det er vanskelig å få med deg hva de sier. Det er veldig fin språktrening å høre og lese dialogen samtidig.
Finne deg et engelsk webforum eller lignende, kanskje?
![]() |
#16 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?Jeg vet ikke hvor du bor, men her er en liste over expat clubs for kvinner som bor i Norge. Kanskje du kan ta kontakt med dem? Det gjorde jeg i Moskva - med stor suksess!
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
Du skulle ha vært flue på veggen i Kirsebæroppveksten og fått med deg alle de "riktige" tingene vi gjorde.
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
Ja, det var skikkelig kult at vi var de eneste ungene i gata som måtte inn kl 18 annenhver torsdag for famlieråd.
![]() |
|
|