|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Familieplanlegger e.l.Med to barnehagebarn i to forskjellige barnehager ser jeg nå behov for en familieplanlegger gjerne med mulighet til å henge opp lapper fra barnehagen og slik. Hvordan organiserer dere dette?
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Vi her en ok en fra EuroPris
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Jeg har korktavle. Og en familiekalenderdings fra ifolor (med bilder ja), der er det fem rubrikker og en måned på hver side. Og ei mappe under hvor vi putter relevante lapper, post etc.
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Vi har stor whiteboard i gangen der jeg fester opp kalender, alle beskjeder og lapper fra barnehage og skole med magneter.
![]() |
#5 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Vi har magnettavle der vi skriver opp hva som skal skje hver dag, og så henger vi opp viktige lapper på den
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Vi har en aktivitetskalender som jeg noterer alt som skjer.
![]() |
#8 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Vi har kalender med seks rubrikker - ett oppslag per uke. Har en rubrikk for hver av oss fire, en for fellesting og en for bursdager og merkedager vi må huske på. Denne kalenderen henger under whiteboarden. På whiteboarden henger vi alle lapper fra skole/barnehage/korps/fotball/allidrett etc som vi må ta vare på. Som oftest skrives ting inn i kalenderen, og så går lappen rett i papirsøpla (som står plassert under kalenderen igjen). Ukeplaner fra skolen henger på kjøleskapet fordi vi da kjapt kan se hvem som har skolemåltid hvilke dager, hvem som skal på tur og må ha med ekstra drikke osv, mens vi står der og smører matpakker, men kunne like gjerne hengt på whiteboarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Tok et bilde i går kveld, så litt dårlig kvalitet
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Jeg har malt kjøleskapet mitt med tavlemaling.
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Vi bruker innsiden av døren på et høyskap. Jeg er ikke så glad i å fylle en tavle eller kjøleskap med lapper osv, det blir fort et rotete inntrykk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.
Kan jeg få se bilde?
![]() |
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Familieplanlegger e.l.Sånn ser kjøleskapet ut. Ikke det beste bildet (og gamle tegninger er pusset dårlig ut)
![]() |
|
|