|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Enkel og fin lue? Hvordan?I den endeløse jakten min på sofa aktiviteter så skal jeg begynne å strikke luer.
![]() |
#2 |
Einsam
|
![]() Sv: Enkel og fin lue? Hvordan?Strikk r+vr eller 2r+2vr de første omgangene, så sitter den hvertfall nederst, og da ser du fort hvor store de blir når du begynner på rettstrikk, om du vil det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkel og fin lue? Hvordan?Jeg har strikket to stk av denne, men uten klaffer. Man bør ha klaffer for å få dem til å sitte godt på, så skal jeg strikke en til blir det med klaffer. Den siste jeg strikket laget jeg enda lenger, den bøyde seg nedover mot ryggen og ble ganske kul. Lilla og rosa, og så laget jeg dusk til den, i lilla og rosa. Den vanlige strikket jeg i grønt og hvitt, til minsten. Kjempefine og enkle luer.
![]() |
#4 |
søt
![]() Sv: Enkel og fin lue? Hvordan?Denne er enkel altså! Og den passer alltid, i og med at du strikker til den når rundt hodet. Den utvider seg også litt under bruk, men det blir jo greit igjen ved en vask.
![]() |
#5 |
søt
![]() Sv: Enkel og fin lue? Hvordan?Her er en annen jeg har strikket, slik blir de når de er ferdige. Her har jeg sydd på et lite filthjerte, men de kan jo pyntes med alt mulig hvis det er ønskelig. De er fine uten pynt og.
![]() |
|
|