Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kozesmoze?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 07:46   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kozesmoze?

Jeg bor jo for tiden i det store utlandet, og har etter sommeren her observert at veldig mange velger å dra hjem om sommeren. Og da er det Kone og Barn som drar hjem, mens Mannen blir igjen og jobber. Kona er da gjerne hjemme i Norge i 4-5-6-7 uker (ungene har tre mnd sommerferie fra skolen). Det kjenner jeg at hadde passet vår familie veldig dårlig. I en helt uprioritert rekkefølge: For det første hadde jeg blitt om jeg skulle være alene med ungene så lenge. Hallo, vi snakker om en 4-åring og en 9-åring i sin verste kranglealder! Jeg elsker dem høyere enn livet, men jeg trenger å puste litt innimellom likevel!

For det andre hadde jeg savnet mannen, både fysisk og psykisk. Uten bestevenn og elsker i mangfoldige uker? For det tredje hadde ungene savnet pappa noe alldeles voldsomt, noe som ikke hadde gjort det særlig mye lettere å være alene med dem. Pappa reiser en del i jobben, og de synes bare to-tre dager uten ham er to-tre dager for mye. De er vant med at han reiser, men liker det ikke av den grunn. Og for det fjerde hadde jo pappa savnet både meg og ungene like mye som vi hadde savnet ham.

Er vi Familien Unormal som alldeles ikke kan tenke oss å være særlig mye lengre vekke fra hverandre enn høyst nødvendig, og som synes det å dra på ferie hver for oss i over en mnd høres ut som absolutt siste sort?

De fleste jeg kjenner som drar hjem bor i tillegg på legd hos familie og venner da huset er utleid. Vi har jo et hus som står hjemme, likevel er det fullstendig uaktuelt å dra hjem i ukevis uten mann, merker jeg. Og mannen sier at han hadde blitt rimelig poddesur om jeg hadde foreslått å stikke av gårde så lenge.

Ei jeg snakket med bodde på legd i Norge i fem uker med fire unger under 10 år. Hun ville alldeles ikke være hele sommeren i junaiten bare fordi mannen var her. Jeg synes i grunnen at det at mannen min er her er en veldig god grunn til å være her, og at hvis det hadde vært problematisk å være her, så hadde vi ikke dratt hit i utgangspunktet...

Hvor lenge er det lengste du kunne tenke deg å dra med barn bort fra ektefelle?

:innser at vi nok er overgjennomsnittlig kozesmozete:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.