Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til symaskin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 15:12   #1
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Tips til symaskin

Jeg blir så inspirert av de som syr. Jeg har derfor bestemt meg for å kjøpe en symaskin. Så derfor: hvilken maskin vil dere anbefale en nybegynner? Jeg vil ha en god maskin slik at ikke all syglede blir ødelagt av knuter på tråden o.l.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:17   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til symaskin

Visstnok verdens mest solgte: Janome Easy Jeans.

Jeg har den og er fornøyd.

Gammel 31-08-09, 15:21   #3
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en Husqarna selv, og er kjempefornøyd. Vurderte vel det eller Singer. Må ha et kjent og kjært merke, og ikke noe rart som er kjøpt på Rema.
Det finnes jo så mye forskjellig på markedet da.

Skal du sy tykke stoffer, som dongeri, lær osv, så bør du ha ei robust maskin iallfall. Min tåler ikke så tunge stoffer...

Gammel 31-08-09, 15:32   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janome.
Ellers er jo jeg veldig glad i den gamle Berninamaskinen min.

Gammel 31-08-09, 18:18   #5
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg så en maskin i en reklameavis nå: AEG795. AEG er jo et kjent merke, tallene sier meg ingenting. Prisen derimot syns jeg var litt skummel: 1295 kr. Er ikke det veldig billig?
Hvor mye koster egentlig en god maskin?

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:22   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Janome er min favoritt - har hatt flere modeller og kan også anbefale Easy Jeans som en meget god begynnermaskin. Det er en arbeidshest som kan sy godt og også i tykke lag, meget kraftig god maskin. Ikke så stort sømutvalg, men det er gjerne ikke det man er mest opptatt av heller i starten, den har de viktigste som sikk-sakk, rettsøm osv.

Koster rundt 4 000,- og det er en meget akseptabel pris også. Senere kan du evt. byte maskinen inn i noe mer avansert. Jeg hadde hatt Easy Jeans fortsatt selv, om jeg hadde hatt råd til å ha tre maskiner, for den er utrolig god å sy når man skal sy i flere lag etc.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.