Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dublin eller Bergamo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 23:20   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dublin eller Bergamo?

Mannen og jeg skal på vår årlige shopping, mat og kosetur. Dato er satt til slutten av oktober.
Valget står mellom Dublin og Bergamo. Han har vært i Bergamo før og vil gjerne tilbake, men er åpen for forslag.
Hvor er det best shoppingmuligheter ? Jeg tror vel sjangsen for god mat er bedre i Italia ? På en annen side elsker jeg irske puber.
Vi skal være i 4-5 dager.

Gammel 01-09-09, 23:32   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dublin eller Bergamo ?

Bergamo er kjempefint , men for shopping? Kan ikke huske at shoppingtilbudet var det som slo meg mest da vi var der. På den andre siden var det Reise Med Mann og Barn, og da shoppes det ikke mye, gett. Så det kan jo hende at det var en del jeg gikk glipp av.

Jeg er Italia-frelst, og hadde selvfølgelig valgt Bergamo, men på den andre siden høres ikke Dublin så ille ut heller. Men der har jeg aldri vært, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Gammel 02-09-09, 00:08   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dublin eller Bergamo ?

Jeg hadde også valgt Bergamo. Selv om shoppingtilbudet av klær og slikt kanskje ikke er det beste i Bergamo (mat, vin og delikatesser derimot ...).

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:19   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dublin eller Bergamo?

Bergamo!
Er ikke så langt ti Milano ...

Gammel 02-09-09, 00:29   #5
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Bergamo helt klart! Kjempekoselig gamleby, med koselige små delikatessebutikker og ting-tang-butikker, og veldig god mat. Italias største kjøpesenter ligger ved flyplassen i Bergamo, 10 min. med taxi fra sentrum tror jeg det var, så shopping burde ikke være noe problem. Det er bare en time til Milano mener jeg, så det går jo an å ta buss dit også.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:33   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Bergamo!
Er ikke så langt ti Milano ...

Godt poeng

Når jeg tenker meg om så var vi jo i Milano, men leide bil og kjørte til blant annet Bergamo.

Milano er kjekk by!

Italia er et kjekt land!

Kjenner at jeg ikke lengter så fryktelig til Norge, men svært gjerne skulle hatt en Italia-ferie. Tror muligens slekt og venner i Norge hadde blitt litt sånn da, ja.

Gammel 02-09-09, 00:40   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så langt til Firenze heller, man kan ta toget. Jeg foretrekker Firenze foran Milano. Men nå er jeg vel litt jævig. Jeg har bodd tre år i Milano, men da som barn (og det var en kjempeflott tid, men vi bodde jo ikke midt i sentrum).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:40   #8
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Enda bedre enn Milano er Verona syns jeg. Akkurat passe stor by, superduper shopping, nydelig mat, vakre bygninger etc

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 13:09   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Da heller jeg klart mot Italia. Vi skal være fra lørdag til onsdag, så vi har god tid til å farte litt rundt.

Gammel 02-09-09, 15:22   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Har vært begge steder og ville også valgt Bergamo. I oktober kan dere dra til en vingård og smake nydelig modne vindruer :sikle:

Gammel 06-09-09, 22:34   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Det ble ingen av delene. Vi drar til Bergamo til våren med et vennepar. Dublin får vente.
Dermed blir det 6 dager i Praha igjen, byen vi digger like mye begge to, og som har alt vi ønsker oss.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.