|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Jeg skal til Roma neste helg. Og vet INGENTING om hva jeg bør foreta meg. Har du tips? Vi skal bo ved Spansketrappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Da bor dere uten tvil helt perfekt i vært fall! Vi skal til Roma helgen etter dere og har vært der tidligere med barn, men da med nyfødt. Sist redigert av Pelen : 02-01-07 kl 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Takk for fantastisk svar Pelen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?
Jeg har ikke hørt om noe akvarium, men søkte litt på italiensk og fikk dette svaret på engelsk: http://romeit.ags.myareaguide.com/in...&SC=17&SSC=496 Du får rapportere om dere finner noe bra så kan vi kanskje ta etter dere |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Jeg skal også til Roma neste helg!
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?(Her ble det mange glis, men Roma er virkelig en av de beste byene jeg har vært i. Kniver med New York og Hong Kong om å være den beste.)
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Det ligger verdens hyggeligste "brune" pizzarestaurant like ved Piazza d'Fiori, hvis du kommer inn mot plassen fra Trastevere siden så ligger det en liten mørk stikkvei inn til venstre, litt opp i veien til høyre ligger en fantastisk liten pizzarestaurant med 70talls preg og verdens koseligste betjening og dne beste pizzaen jeg noensinne har smakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Jeg digget katakombene! Kjempefascinerende og det jeg fant mest fascinerende i hele Roma (men jeg er ingen ruin-lover). Men det ganske uegnet (og kanskje ikke engang lov) for barn.
![]() |
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Tusen takk for alle tips dere gav meg! Vi er nå vel hjemme fra en fantastisk ferie. Vi hadde nok maksimalt med flaks på denne turen, for alt stemte. Været var bra, hotellet var bra, helsa var bra, maten var bra og vinen likeså. Og byen er jo bare helt... Ja, hva skal man si? Jeg har vært i mange storbyer, men Roma banker dem alle sammen. Jeg har bursdag neste måned, og har lagt inn ny tur på ønskelisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Ja, ikke sant det var herlig med sol og 17 grader og denslags!
![]() |
#14 |
Peppy!
|
Ja, vi kunne bare ikke vært heldigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
kamerat
|
Og vi satt på Piazza Farnese og drakk kaffe med sola i øynene. Og så tuslet vi over Ponte Sisto til Trastevere og spiste treretters lunsj med vin på fortausrestaurant. Uff, det var triste saker!
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Hyggelig å høre at dere er så fornøyd med Roma. Jeg har vært mange steder i Italia men aldri i Roma.
![]() |
#18 |
Peppy!
|
Vi bodde på Hotel dei Borgognoni. Det hadde fire stjerner, og ligger ved Trevifontenen, i en gate som heter Via del Bufalo. Glimrende beliggenhet. Jeg tror kanskje vi betalte noe rundt 1400 kr per natt. Hotellet var bra det. Likte særlig at vi kunne ha vinduet oppe om natten uten å bli forstyrret av bråk. Sist redigert av Pepper Lemon : 17-01-07 kl 15:27. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Og vi bodde på Albergo del Senato, rett ved siden av Pantheon. Vi ga vel noe sånt som 1600 pr. natt, tror jeg. Ikke billig, men hotellet var veldig bra, og beliggenheten helt optimal.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?Vi skal bo på hotel Hiberia, bestilt på http://www.ghrshotels.com/ 125 Euro pr. natt for 3 personer. Ikke fullt så glamorøst som der vi har bodd tidligere, men beliggenheten er bra: http://hiberia.hotelinroma.com/, helt nær Piazza Venezia. Men som sagt, jeg vet ikke noe mer om hotellet. Det var det vi fant til en ok pris og som lå litt sentralt. Jeg vil ikke bo bort mot sentralbanestasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|