Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Liftgardin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-09, 15:36   #1
ritarete
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2009
ritarete har et hav av muligheter foran seg
Standard

Liftgardin

Jeg lurer på om det er noen som har prøvd seg på å sy liftgardin? Er det så enkelt at en med litt under middels sykunnskaper kan få det til?

ritarete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 16:48   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liftgardin

Hvis du leser veiledningen som følger med, så er det ikke noe problem. Nå er mine sykunnskaper godt over middels, men den gang jeg sydde min første og hittil eneste liftgardin, var jeg nybegynner så det holdt.

Du kjøper jo bare ferdig oppheng og syr til et stoffstykke i passende størrelse, så syr du på "reimer" på baksiden og trer trådene. Ikke noe hokus pokus i det hele tatt igrunnen - det høres langt mer avansert ut enn det er!

Skal sy liftgardiner igjen selv nå når vi flytter og gleder meg faktisk litt til å ta fatt på det; så får jeg det akkurat som jeg vil!!

Gammel 06-09-09, 18:14   #3
ritarete
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2009
ritarete har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takk
Har hvitt kjøkken, men endel rødt "nips", pluss at vi har sett oss ut en nydelig taklampe i rødt til å ha over spisebordet, så jeg har litt lyst på liftgardiner med noe rødt i også

ritarete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 19:54   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor finner man mønster til slikt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:52   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Høres stilig ut, ritarete!

Mei: Det følger i allefall med en veiledning når du kjøper opphenget, resten tilpasser du jo på mål etter vinduet/vinduene. Gode oppheng er bl.a Kirsch og Silent Gliss, de har også fine oppheng til en pen pris på Stoff & Stil - der får du pakker med alt av tilbehør foruten stoffet som må kjøpes utenom, selvsagt, fra rundt 180,-.

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sy...rticleid=16511

Gammel 07-09-09, 19:03   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Å får man kjøpt oppheng altså? Genialt. Også jeg som sendte avgårde bestilling til S&S i går.

Gammel 08-09-09, 11:12   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det var jo typisk!! Men opphengene er fiks ferdige de, med alt uten stoffet du vil ha.

Gammel 08-09-09, 17:59   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Da burde det jo definitivt være overkommelig ja.

Gammel 11-11-09, 20:46   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Drar opp denne og lurer på om man kan sy liftgardinene fra S&S i dobbelt stoff - et lystett tykkere stoff med et tynt bomullstoff over?

Gammel 12-11-09, 13:25   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Drar opp denne og lurer på om man kan sy liftgardinene fra S&S i dobbelt stoff - et lystett tykkere stoff med et tynt bomullstoff over?

Det blir veldig bra!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.