Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle bygd et hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-09, 19:39   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du skulle bygd et hus

Hva slags hus ville du valgt? Legg ut bilder

Gammel 06-09-09, 21:25   #2
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle bygd et hus

Murhus. Kanskje noe i denne duren?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:27   #3
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Marikken, det der var utrolig fint.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:30   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tja, drømmer om det. Har ikke så mange reelle alternativer uten en anelse lottogevisnt (eller i alle fall vente noen år, nedbetale på huslånet så egenkapital kan oppstå...) men glodde litt på nordbohus og likte Korona eller Nexus

Det er vesentlig å bemerke, det er mer planløsningen enn utsiden jeg har fokusert på da. Jeg ville nok valgt et trehus, gankse "tradisjonelt", og begge disse er greie for meg fra utsiden også, men det er absolutt planløsningene jeg har glodd på da, mer enn utsidene.

Gammel 06-09-09, 21:31   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Mesterhus "Nesttun":

Gammel 06-09-09, 21:58   #6
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Den kan jeg like!
Antakelig krever det nok absolutt en lottogevinst, eller bo he i MANGE år og nedbetale på huslån, håpe at husprisene stiger, og spare penger da, men... kan nok like det ja Absolutt Eneste, litt "for åpen" kjøkkenløsning for min del, jeg kjenner mitt kjøkken for godt, "bardiskløsning" som skjermer litt for innsyn er en nødvendighet, synes jeg...

Sist redigert av Malama : 06-09-09 kl 22:08.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:04   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi sikler på dette huset, Holmgaard: http://www.boligpartner.no/ferdighus...lig/Holmgaard/

Gammel 06-09-09, 22:09   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Har samme smak som Isbjørn!

Gammel 06-09-09, 22:11   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Det huset var kjempefint inne, Isbjørn! - Sånn amerikansk herskapshusfeeling!

Jeg liker også murhus. Dette er på grensa til kvalmende besteborgelig men jeg liker det godt uansett...

Gammel 06-09-09, 22:12   #10
Malama

Malama sin avatar

Standard

Lekkert det ja, men det krever ABSOLUTT en lottogevinst, go vi bør ikke være for mange som vinner den uka, føler jeg på meg... (og i et så lekkert hus, fortjener jeg at det ikke er synlig for absolut alle at jeg ikke er 100% ajour med oppvasken, så enten må jeg ansette hushjelp, eller så trenger jeg en LITT mer skjermet kjøkkenløsning, er jeg redd... Jeg mener, i et så lekkert hus ville jeg likt å ha middagsgjester, men når jeghar laget middag vil jeg ikke at gjestene skal ha så godt utsyn til benkene mine...)

Gammel 06-09-09, 22:14   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Lekkert det ja, men det krever ABSOLUTT en lottogevinst, go vi bør ikke være for mange som vinner den uka, føler jeg på meg... (og i et så lekkert hus, fortjener jeg at det ikke er synlig for absolut alle at jeg ikke er 100% ajour med oppvasken, så enten må jeg ansette hushjelp, eller så trenger jeg en LITT mer skjermet kjøkkenløsning, er jeg redd... Jeg mener, i et så lekkert hus ville jeg likt å ha middagsgjester, men når jeghar laget middag vil jeg ikke at gjestene skal ha så godt utsyn til benkene mine...)

Har man råd til å bygge et slikt hus, så har man råd til å ha hushjelp og vel

Gammel 06-09-09, 22:15   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi vurderte en stund å bygge hus, og da var alternativene disse to;

http://www.boligpartner.no/ferdighus/Quadra/Lucca/

http://systemhus.no/templates/Building____529.aspx

Gammel 06-09-09, 22:18   #13
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Har man råd til å bygge et slikt hus, så har man råd til å ha hushjelp og vel

Ja, det er litt sånn jeg argumenterer inni hodet mitt... og kommer til at dfen der kombinasjonsrekka vår i lotto, med 8 tall på, bør trekkes ut ALLE, slik at vi har 7 rette og resten 6 rette + 1 tillegg, og ingen andre bør vinne den uka, så kan vi snakke....

(Men, jeg forsøker å holde husdrømmene mine på et litt mer begrenset nivå, som man kanskje ser av hva jeg viste... litt sånn at vi kanskje kan ha råd til det, sånn om noen år... Har LYST å bygge hus, og vet sånn ca hvor jeg vil bygge det også. Bare innser at vi har en egenkapitalbegrensning for tiden... nåværende hus er nemlig 100% lånefinansiert (førstehjemslån) så det tar noen år å komme ned i en lånegrad som gir fornuftige muligheter videre, er jeg redd...)

Gammel 06-09-09, 22:28   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sånt. Moderne designerhus.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:49   #15
Left
Passiv

Standard

Jeg er helt på linje med Marikken.
Liker rene linjer, uten for mye mikkmakk.

Dette er et utrolig fint hus. Bømlo fra Blinkhus.

Sånne hus liker jeg, og kanskje det aller første best.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:13   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg likte Nexus godt, men ville kanskje hatt en annen planløsning. Synes funkis er utrolig stilig, men skal vi bygge på den aktuelle tomten vil det ikke passe inn.

Synes dette var litt fint:

Sist redigert av MegaMie : 07-09-09 kl 12:28.
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:47   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Enten et veldig firkantet murhus noe som det øverste her eller i Sveitserstil.

:drømmer om gammel, nyrestaurert Sveitservilla:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:55   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MegaMie: En nabo på feltet vårt har det huset. Selv valgte vi å bygge (ut over et hus som passet på tomten og en planløsning som passet oss) et moderne trehus med rene linjer.

Dette er huset vårt (en sterkt modifisert Maja til Mesterhus) på en smal tomt:

Gammel 07-09-09, 08:57   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marikken sitt murhus er veldig nær det vi hadde bygget hvis vi skulle det, tror jeg.

Gammel 07-09-09, 09:24   #20
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Karakter fra Systemhus:

Men vi kikket også på dette, var noe rimeligere.

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Men foreløpig blir det ikke noe bygging på oss, for mye styr når vi har to små.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.