Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 15:59   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aleneforeldre og foreldremøter

Det er foreldremøte på min sønns skole i morgen. Det har blitt informert godt om at det er ønsket at alle skal møte. Jeg har lagt ut barnevaktfølere og håper jeg får det til.

Nå fikk jeg en telefon fra skolen.

"Du er klar over at det er foreldremøte i morgen?"
"Jepp."
"Du kommer da?"
"Jeg prøver, men jeg er alene med to barn, og har ikke fått barnevakt ennå."
"Du er klar over at det er møteplikt?"
"Jeg er klar over det, og jeg er også klar over at jeg er alene med to barn. Hvis det er kosher å komme med en treåring og en seksåring kommer jeg selvfølgelig uansett. Jeg håper også at dere er klar over at det nok ikke er kun jeg som er aleneforelder ved denne skolen, og at det kan være komplisert å få barnevakt til tider."
"Da regner jeg med at vi ser deg."

Jeg kylte telefonen litt i gulvet etter den samtalen. Hva f***? Greit og fint og flott å prøve å få stort oppmøte, men det får da for pokker være grenser?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:00   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

I all verden - møteplikt? Får du bot om du ikke stiller da - eller får guttungen din nedsatt oppførsel første gang han stiller på 7. trinn?

Kan man ikke, så kan man ikke.

Gammel 07-09-09, 16:01   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var egentlig tonen hennes jeg trigget så forbanna på. "Du er klar over at det er møteplikt?"

Gammel 07-09-09, 16:01   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sånt har jeg aldri opplevd. Det er da selvsagt at man ikke alltid kan prioritere sånt når man er alene.

Allier deg med en annen forelder og få grundig referat.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:02   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nei, nå skal jeg jo selvfølgelig dit, om jeg så må sette igjen barna hos bestemoren min. Og så skal jeg huke tak i dette kvinnemennesket som ringte meg og smile høflig og forklare hvorfor den type henvendelser ikke er En Lur Ting™.

Gammel 07-09-09, 16:07   #6
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde også reagert.
Og jeg håper du får forklart dame ett og annet!

Gammel 07-09-09, 16:08   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Møteplikt? What?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:08   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, så latterlig sagt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:11   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta med ungene. Se fortvilt ut og si at "jeg fikk jo beskjed om at det var møteplikt, så..."

Gammel 07-09-09, 16:13   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Dette ville jeg tatt opp med vedkommende. Makan. Selvsagt skal en prøve så langt det lar seg gjøre å stille opp på slikt men av og til kan det være grunner som gjør at en ikke kan delta.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:13   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du verden. Det var da en forståelsesfull person.

Gammel 07-09-09, 16:14   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jøye meg!

Det er jammen ikke lett å ikke få dårlig samvittighet for temmelig mye her i verden!

Gammel 07-09-09, 16:15   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner til problemet. Jeg har også sagt i fra i barnehagen før at jeg ikke er personen til å engasjere i FAU ol, siden jeg i praksis har tre kvelder alenetid pr fjorten dager og at dette vil representere enda mer stress for oss mtp organisering av barnevakt. De syntes det var helt ok faktisk.

Syntes det var langt over kanten å ringe deg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:15   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

STÅÅÅPP!

Maktsyk lærer eller noe i den stilen - førsteklassing = innmari dårlig idé å sette seg i respekt hvis man ikke må. Jeg har erfart the hard way at det finnes lærere som danner seg en følelse av misnøye mot barnet om de er passe ute av synk med foreldrene - og hvordan det påvirker barnet.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:16   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er selvsagt helt kosher å ta med gutta. Er det møteplikt så er det bare sånn det er det. Er flere som har med unger hos oss. Det har jeg også hatt. Det er en fin anledning til å dra hjem tidlig.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:17   #16
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I alle dager! Ringer de rundt til alle? Eller har de plukket seg ut noen utvalgte som tilfeldigvis skulle være aleneforeldre?

Dette var ufint, unødvendig og rett og slett en praksis de bør slutte med ASAP.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:17   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ta med ungene. Se fortvilt ut og si at "jeg fikk jo beskjed om at det var møteplikt, så..."

Funker som juling, faktisk. Eksen til svigerinna mi prøvde slippe unna militæret, men fikk ikke lov. Første dag troppet han opp med fire barn i alder 7-0 og sa "greit, siden jeg ikke får slippe militæret, skal dere bare få se hva det blir dere har å forsørge den neste tiden."

Da forsøkte militæret febrilsk å kaste ham ut igjen, men han blånekta, og fant like gjerne ut at videre utdanning betalt av samme gjengen var en fin ting.

Jepp - så still opp med ungene, om ikke noe annet så for å få fram poenget. - Så kan du ha bestemor ventende i bilen utenfor så barna får bli med henne når poenget er synket inn.

Gammel 07-09-09, 16:18   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det var ikke læreren, SF.

Det er også mulig at det var et svært lite rutinert menneske, men jeg klarer fint å forklare hvor lite heldig det er å få denslags telefoner med den tonen. Spesielt når man er på jobb og, eh, surfer.

Gammel 07-09-09, 16:20   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Er det mulig?? Jeg hadde også blitt rasende.

Gammel 07-09-09, 16:21   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i samme situasjon på onsdag enda vi er to. Mannen er på årets store fagkonferanse akkurat den dagen og alle andre vi kjenner bortsett fra broren min skal på samme foreldremøte. Det er ikke bare, bare å sette 3 barn igjen et sted heller.

En ting er at damen ringte deg. Det synes jeg er helt ok. Men i stedet for å si at det var møteplikt kunne hun kommet med en sterk oppfordring og avslutte med å håpe at det ordnet seg med barnevakt, men at hun forsto det dersom det ikke gikk.

Det er forøvrig en klassekontakt på skolen der jeg jobber som ringer rundt til alle foreldrene som ikke leverer svarslippene før foreldremøtet.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.