Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpreferanser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 20:55   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Matpreferanser

Hørte nylig en teori om at ungenes smak og preferanser ang mat blir sterkt preget av det kostholdet mor hadde under svangerskapet. Smakene av det mor spiser mye av og nyter, er det som ungene vil foretrekke selv.

Får dere dette til å stemme med egne erfaringer?

Etter at jeg hørte dette har jeg forøkt å tenke gjennom preferansene til guttungen. Jeg var hekta på "husmannskost" under svangerskapet og ser at guttungen foretrekker den type mat. Etter at jeg fikk han har jeg blitt mer opptatt av matlaging og liker mer "moderne" type mat. Dette er noe som sjelden faller i smak hos guttungen. Det vil ofte si at det er måten jeg tilbereder mat som avgjør om det er noe som faller i smak eller ikke. Vet likevel ikke om dette henger sammen med at jeg de første årene laget mest husmannskosttypemat og dermed er det slik mat han har blitt vant til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:31   #2
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matpreferanser

Det stemmer overhodet ikke hos oss.
Men vi er alle kresne på hver vår måte...

Gammel 07-09-09, 21:42   #3
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Tja.. Jeg spiste vel ganske normalt og variert da jeg gikk gravid med A, og han er ikke kresen, og liker det meste. Alt fra sterk wok til pannekaker eller fisk.

Gammel 07-09-09, 21:44   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det stemmer overhodet ikke her. Jeg klarte omtrent ikke få ned en eneste fruktbit hele svangerskapet, og er det noe poden liker så er det frukt.

Gammel 07-09-09, 22:20   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

I graviditeten spiste jeg hamburgere, smågodt og marsipankake. Ting jeg sjelden spiser ellers, det smaker bedre med ordentlig mat. Og mini liker ingen av de tingene. Ok, han liker marsipan da, men vil heller ha eple. Så, nei, det stemmer ikke her i huset.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 22:21   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det stemmer ikke her heller. Jeg spiste veldig sunt i svangerskapet, men LilleVenn liker omtrent ikke noe som kan kalles sunt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 22:22   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillegutt er altetende...
Vet ikke hva det sier om meg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:55   #8
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det stemmer hos meg. Jeg spiste veldig sunt med eldstemann, og han velger gjerne bort det søte. Jeg spiste mye mer søtt med nr. 2, og hun er absolutt mye mer søtmoms.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.