|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Balkong eller markterrasse?Me skal bestille sydentur, og lurer på dette med balkong vs. markterasse. Kva bør me velge? Me reiser når barna er 3 og 7 år gamle.
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Balkong eller markterasse?Det kommer helt an på synes jeg; det er veldig praktisk med markbalkong, men ikke fullt så stas hvis det er veldig i glaninga el.l. Er det derimot litt "skjult" mot et roligere bassengområde eller noe sånt, så er det supert. Balkong er også greit, men da er man jo gjerne opp i etasjer - og må man først ta heis hvis man har små, så spiller jo ikke etg. noen rolle.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Balkong eller markterasse?Jeg liker ikke å bo på bakkenivå...men nå har jeg nok i overkant livlig fantasi |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Balkong eller markterasse?Jeg hater å bo opp i etasjene, helst markterrasse mot hage, det har vi foretrukket siden barna var helt bittesmå. Når de er 3 og 7 år (mine er 4 og 7) liker de å kunne bevege seg, og da synes jeg det at man kan gå ut og inn og sitte litt med en kaffe mens ungene f.eks leker ute på plenen er gull verdt. Dessuten er det lett når man kommer fra bassenget med armringer, flytemadrass, håndklær osv. Når man har balkong opppover blir det liksom mer å måtte gå ut for å gjøre noe, mens er man på bakkeplan kan man holde på ute og inne og ungene kan fly inn og ut som de vil. Mer frihet.
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Balkong eller markterasse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Balkong eller markterasse?Vi foretrekker å ikke ha markterrasse. Det har vi prøvd en gang, og etter det har vi holdt oss til balkong.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Balkong eller markterasse?Vi velger aldri markterrasse av den enkle grunn at vi ikke vil gi gutta "sjansen" til å stikke av. Men det vil nok forandre seg etterhvert som yngstemann blir litt mer å stole på. Men vi kommer til å holde oss litt oppe i etasjene i allefall et år til. Lettere å holde styr på gutta med en balkong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Balkong eller markterasse?Tenk på alle de festlige krypene som kan komme via terassen da... |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Balkong eller markterrasse?Jeg har nettopp hørt fra to uavhengige kilder at de ble ranet på natten mens de sov på Mallorca. Begge hadde markterasse og skulle aldri mer ha det!
![]() |
|
|