Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bråker induksjonstopper?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 13:42   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bråker induksjonstopper?

I planleggingen av nytt kjøkken har vi nå kommet til valget mellom vanlig kjeramisk topp eller induksjon. I utgangspunktet er det vel få argumenter for kjeramisk topp? Jeg hørte imidlertid noe om at noen synes induksjonstoppene lager en høyfrekvent, irriterende lyd. Stemmer det? Jeg har veldig god hørsel og vil ikke ha piping på kjøkkenet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 13:44   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker induksjonstopper?

Jeg mener det er kjelekvaliteten og ikke induksjonstoppen som er avgjørende.

Gammel 09-09-09, 13:47   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

De lager en rytmisk bzz-bzz lyd, men bare på høyeste effekt.

Gammel 09-09-09, 13:49   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner du noen med pacemaker? I så fall kan de ikke stå på kjøkkenet deres mens induksjonstoppen er i bruk. :til info:

Gammel 09-09-09, 13:49   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hører ingenting annet enn en lav klikkelyd på lavest effekt.

Gammel 09-09-09, 14:00   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

De lager en rytmisk bzz-bzz lyd, men bare på høyeste effekt.

Ikke alle.

Gammel 09-09-09, 14:02   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke hørt et kløyva bzzz fra induksjonstoppen til mamma og pappa - og vi er der mye og lager mat.

Gammel 09-09-09, 14:08   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kjenner du noen med pacemaker? I så fall kan de ikke stå på kjøkkenet deres mens induksjonstoppen er i bruk. :til info:

Ikke det jeg vet. Det høres forøvrig fryktelig upraktisk ut?

Lav klikkelyd og bzz bzz høres også ganske irriterende ut. Dere som synes det går greit, er dere sensitive på andre lyder?

Gammel 09-09-09, 14:13   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg er lyssensitiv. (" du puste? ) Den lave klikkelyden hører jeg bare når jeg ha den på 1 (den går til 9 og jeg bruker den aldri under 3). Den er heller ikke plagsom. Og veldig lavfrekvent.

Gammel 09-09-09, 14:41   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvilket merke har dere Veronal?

(Og hvem puster med lyset på?)

Gammel 09-09-09, 14:49   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mei, du kan kommer og høre på vår hvis du vil. Den "brummer" når den varmer IKEA-kjeler. Ellers er den ganske så stille. Snupp og Mini pleier å overdøve komfyren.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 14:54   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og hvilket merke har deres ovn, Gaia?

:mine barn bråker aldri:

Gammel 09-09-09, 14:55   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ikke det jeg vet. Det høres forøvrig fryktelig upraktisk ut?

Min mor har pacemaker, og vi kunne derfor ikke kjøpe induksjonstopp. Vi ønsket jo at hun tidvis kunne være barnevakt hjemme hos oss OG lage mat til ungene.

Gammel 09-09-09, 14:57   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det kommer ann på kjelene hos oss.
Stekepannen fra InVite durer litt når den er på full styrke, men bare til pannen er varm og det er den jo på 1-2-3.
Vi har Beha mener jeg.

Jeg blir gal av lyder, men den lyder funker, det spraker, bobler og kommer lyd fra maten jeg lager så det går greit.

Gammel 09-09-09, 15:44   #15
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kommer kanskje en liten lyd når den står på p (høyeste nvå) men ikke plagsomt (måtte ut å sjekke for jeg kunne ikke huske det)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 15:47   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Siemens induksjonsovn og Jamie Oliver-kjeler og stekepanne. Den durer litt (veldig veldig lavt), men kun på P (power for rask oppkok).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:46   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

During er vel egentlig greit - men høyfrekvent piping vil jeg ha meg frabedt.

Gammel 09-09-09, 17:13   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvilket merke har dere Veronal?

(Og hvem puster med lyset på?)

Lydsensitiv, mente jeg.

Vi har Siemens.

Gammel 09-09-09, 17:28   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er sånn passe lydsensitiv (skrur av vifta så fort jeg bare kan, klarer ikke den suselyden), induksjonstoppen vår er en Tectronic, og kjelene er fra Ikea. Det bzzer littegrann, men ikke sånn at det blir irriterende på noen måte. Og høyfrekvente lyder har vi ikke hørt.

Gammel 09-09-09, 17:33   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en Ariston, og jeg tror det er booster-funksjonen som bråker når den står på 9. På de andre gradene er det ingen lyd. Og jeg er veldig lydsensitiv, sover med ørepropper, og ber mannen slutte å spise siden det bråker sånn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.