Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Dere som kan strikke ...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 22:23   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som kan strikke ...

går det an å strikke en genser med en figur som du ikke har noe mønster til?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:25   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kan strikke.....

Klart det går an. Finn en passende oppskrift på ensfarget genser, tegn mønsteret du vil ha over på et rutepapir.

Så må du strikke intarsia - lykke til, det har jeg aldri klart.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:28   #3
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hadde jeg aldri klart, men det var heller ikke tanken, skal prøve å få noen til å strikke for meg

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:31   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke Ben "Noe festlig" Murphy som kan lage mønster av et bilde? Også strikker han det også?

Nei, her er det noe som er feil, men noen her inne laget et mønster av et bilde, og til slutt hadde Ben "Mere festlig" Murphy en kul lue.

Gammel 10-09-09, 00:29   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan tegne opp mønster på ruteark, strikke det eller sy det på med maskesting.

Gammel 10-09-09, 03:10   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Er det ikke Ben "Noe festlig" Murphy som kan lage mønster av et bilde? Også strikker han det også?

Nei, her er det noe som er feil, men noen her inne laget et mønster av et bilde, og til slutt hadde Ben "Mere festlig" Murphy en kul lue.

Han tegnet opp mønsteret, men Tåtti strikket den!

http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=strikke

Gammel 10-09-09, 07:47   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som kan strikke ...

Som sagt over, det er ganske enkelt å overføre et tegna mønster til strikk, men husk at én maske ikke tilsvarer én rute på rutearket helt nøyaktig. Masken er bittelitt høyere, så dette må tas hensyn til når man tegner. Det finnes imidlertid online redskap hvor man kan laste opp bilder og få dem "oversatt" til strikkemønstre, men jeg har ikke linkene her på jobbmaskinen. Kan godt se etter når jeg kommer hjem, send meg gjerne en påminnelse på pm hvis jeg skulle glemme det. Har litt for liten plass i hodet for tida.

Selv overførte jeg flere av ungenes tegninger til strikkemønstre, de fikk bl.a. gensere med en kjempesøt pingvin og en fargesprakennde papegøye på.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 08:19   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkle figurer er vel sikkert ikke allverdens vanskelig å få til. Kompliserte mønstre derimot tror jeg kan være vanskelig. Hadde det gått an å tegne mønsteret rute for rute, ville det vært enkelt. Men mønsteret har en tendens til å "miste" formen når den overføres i strikk med den metoden.

:venter spent på linken til Retz:

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:52   #9
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Her er linken:

http://www.microrevolt.org/knitPro/

Kryss av på grid size (str. på rutene i rutearket) og på stich size (str. på sting/masker) og last opp bildet eller tegningen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.