|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker denne morgen og kveld: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg har kuttet veldig kraftig ned på juice fordi det er så mye sukker/karbohydrater i, og jeg har gått over til lavkarbo, så jeg bruker bare en liten skvett appelsinjuice som smakstilsetning på vannet jeg drikker til frokost og lunsj. Det blir kanskje en dl i løpet av dagen. Ingen av oss drikker ublandet juice, selv om mann og barn har mye mer juice i forhold til vann enn jeg har.
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Her drikkes kun juice til frokost, altså sammen med maten. Det hender jentene får med seg på skolen også, eller at de får et glass sammen med kveldsmaten. Hvis jeg ikke husker feil, så er vel anbefalingen at du skal ha minst to porsjoner frukt og tre porsjoner grønnsaker i løpet av en dag, og at en av fruktporsjonene kan byttes ut med juice.
![]() |
#4 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Eldste drikker ca 1,5 l appelsinjuice på 2-3 dager. Vi andre drikker ikke juice. Eldste blir ganske fort syk, så jeg tenker c-vitaminer og sammen med annen mat håper jeg det skal styrke immunforsvaret.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Min minste er ikke glad i frukt, så juice er på en måte alternativet til ingen frukt. De drikker ett glass eller to for dagen hver. Det er helst mor som overdriver og drikker for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Det er jo helt avhengig av hva det erstatter. Her i huset erstatter f.eks jus+boblevann 50/50 brus, da har jeg lite hemninger på mengde. Dersom det erstatter vann til hverdagsmiddag eller tørstedrikke er jeg mer tilbakeholden. Jeg drikker ca. et glass jus om dagen, blandet med boblevann. Jeg liker ikke jus blandet med vann uten bobler.
![]() |
#7 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Drikker ikke så mye juice lenger, spiser heller frukt. Da får man i seg fiber osv. sammen med alt sukkeret.
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker ikke juice hver dag for jeg får vondt i magen av det. Når jeg først drikker det så kan det fint gå 3-4 glass.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg tenker sånn 1 glass om dagen, at det er en ok måte å få til en av de fem om dagen. Men det er ikke så faglig vurdert, egentlig. Drikker det ikke hver dag selv, tror jeg. Kanskje 3-4 glass i uka?
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker nesten aldri juice. Er dødskjedelig når det gjelder drikkevaner, omtrent bare vann og litt kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?
Der er jeg også.
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?1 glass om dagen. Ikke mer. Jeg prøver også å unngå for mye juice pga sukker og karbs.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Vi har for det meste juice bare i helgene. Har vi ellers i uka, drikker vi bare til frokosten.
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Ett glass til frokost, som en del av fem om dagen. Jeg er veldig glad i juice, men begrenser meg vanligvis til ett glass pga alt sukkeret. Ble litt overrasket da jeg så at det er nesten like sukkerholdig som brus. Dessuten er vel ikke syren helt uskadelig for tennene.
![]() |
![]() |
#17 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Drikker kanskje i gjennomsnitt 1 glass i uken. Kjøper veldig lite juice, men liker å ha i kjøleskapet sånn i tillfelle det er smoothieønsker på gang. Men utenom det drikkes det veldig lite juice her i huset.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg "må" ha litt juice til frokost. Det er nesten det viktigste kravet når jeg står opp om morgenen, og sånn har mannen det også, så vi passer alltid på at det er i alle fall en skvett igjen til den som står opp sist. Jeg har vent meg til en veldig uttynnet variant, men uten noe syrligsøtt om morgenen blir det en dårlig start på dagen.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Nesten aldri, liker svært få juicer.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye juice bør man drikke?
Signerer. |
![]() |
![]() |
|
|