|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)Nei, det er et godt spørsmål. Det er en så stor skamplett på en såkalt demokratisk stat, at det er helt uforståelig for vanlige mennesker å ta inn over seg at ingenting blir gjort. Jeg vemmes.
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)Det er grusomt at en slik tortur begås av et land som er en av våre nærmeste allierte. Man blir så maktesløs over at verden bare stilltiende godtar dette av USA. Groteskt.
![]() |
#4 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)Og så lurer de på hvorfor så mange i østen har fordommer mot USA og amerikanere? For å få respekt må man vise respekt.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)
Jeg må innrømme at jeg får sterke assossiasjoner til Tyskland før 2.verdenskrig brøt ut. Det er helt groteskt at noe slikt skjer. Jeg lurer på om våre barnebarn blir å spørre oss om hvordan vi kunne la være å gjøre noe. På samme måten som Europa ikke gjorde noe for jødene.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)Det grusomt det som skjer, og helt ufattelig at USA ikke mottar større press fra andre land om at de ikke godtar at de behandler fanger på denne måten.
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)
Den tanken slo meg også! Vi rister jo på hodet over hvordan konsentrasjonsleirene kunne få eksistere. Vel, nå har vi kanskje svaret ...
![]() |
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)... og VG har saken som nr. 4 - etter skirenn, sak med ordet "sex" og smadring av feriehus.
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)Til en viss grad var jo resten av verden ganske uvitende om konsentrajonsleirene under 2. verdenskrig. Og ikke minst vi var i krig, også mot landet som gjorde disse grusomme tingene.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva blir konsekvensene? (Guantanamo / adressa.no)Nå har vel også både Norge og flere andre land uttalt seg sterkt kritisk til dette. Vi har tross alt ikke SÅ mange sanksjonsmligheter. Hoppe opp og sparke dem på ankelen, liksom.
![]() |
|
|