|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "No shit, Sherloc..."Temmelig nedlatende/sarkastisk, eller et halvdårlig forsøk på å være slående morsom.
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: "No shit, Sherloc..."
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: "No shit, Sherloc..."Jeg fikk den av en kompis da jeg ga han sympati for en problemstilling han snakket om. Jeg syntes det var ganske frekt da.. prøve være hyggelig liksom. og fikk følelsen av å være dum. Hadde ikke hørt den før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg mener han tar feil her. I mine ører er det et ganske syrlig forsøk på å gjøre avsender oppmerksom på at her er det blitt sagt noe ganske så selvinnlysende.
![]() |
#8 |
Pauset
|
Nei jeg syntes ikke det jeg. Men jeg ser ikke noe poeng i å dumme ut folk som man betror seg til egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Om kommentaren evt skal være sårende, kommer for meg helt an på situasjonen og tonefallet som blir brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: "No shit, Sherlock ..."Om jeg bretter ut om min alkoholiserte eks-stefar som jeg vokste opp med i tenårene, så skal jeg svare dere alle som kommer med sympati og "jeg er enig med deg"-innlegg, med "no shit, Sherloc". |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "No shit, Sherlock ..."Jeg tenker at det betyr: "prøver du å si noe smart? Nei, det var ikke smart, det er noe alle vet, og noe du ikke trenger å fortelle meg" eller noe sånt. Helt malplassert der, ja.
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: "No shit, Sherlock ..."
Takk! Jeg syntes i alle fall ikke den passer i alle settinger. Må jo si det var et innovativt og morsomt begrep i utgangspunktet, men jeg syntes det skal være en rimelig humoristisk samtale om man ikke indirekte prøver fortelle den man snakker med, at vedkomne er totalt på trynet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Live and let live
|
Enig med disse to. :lat:
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: "No shit, Sherlock ..."Enig med Elise - og det var ganske malplassert i den settingen, selv om det ikke generelt er en sårende eller stygg kommentar, bare litt vennlig sarkastisk (eller, om den er vennlig eller ikke kommer vel an på tonefallet).
![]() |
#18 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "No shit, Sherlock ..."Hehe, når han sa det, virker han som den ovenpå som psyker ned deg som ikke har peiling, og når han kom med forklaringen sin, ble han plutselig ikke ovenpå lengre, snarere tvert imot.
![]() |
#19 |
Live and let live
|
![]() Sv: "No shit, Sherlock ..."Det er i grunnen godt mulig han forsøkte å være selvironisk og litt morsom fordi han egentlig følte seg på veldig gyngende grunn etter å ha åpnet seg opp?
![]() |
#20 |
Pauset
|
Nei det var nok bare sleivete. Jeg begynte ikke grine eller noe sånt altså
Ikke sant. Hvorfor psyke ned en man skal bruke som sjelesørger (tar litt i nå da)?? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|