Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"No shit, Sherlock ..."

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 13:07   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"No shit, Sherlock ..."

Hvordan oppfatter du om noen sier dette til deg, etter at du har kommentert noe de allerede visste.

*nysgjerrig*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:09   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "No shit, Sherloc..."

Temmelig nedlatende/sarkastisk, eller et halvdårlig forsøk på å være slående morsom.

Gammel 12-09-09, 13:10   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er en festlig kommentar.

Og den er litt nedlatende. Den gjør litt narr av mottakeren.
Men den er veldig fin, veldig schwungete.

Gammel 12-09-09, 13:11   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker den, jeg. Men nå er jeg en smule sarkastisk/ironisk i humoren min også, da.

Gammel 12-09-09, 13:13   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk den av en kompis da jeg ga han sympati for en problemstilling han snakket om. Jeg syntes det var ganske frekt da.. prøve være hyggelig liksom. og fikk følelsen av å være dum. Hadde ikke hørt den før.

Gjorde han oppmerksom på at det kanskje ikke var superhyggelig sagt, noe han ikke var enig i. Han mente det betydde "nei det var jeg ikke klar over..".

Gammel 12-09-09, 13:14   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du blitt hårsår, Joikabolle?

Gammel 12-09-09, 13:16   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Han mente det betydde "nei det var jeg ikke klar over..".

Jeg mener han tar feil her. I mine ører er det et ganske syrlig forsøk på å gjøre avsender oppmerksom på at her er det blitt sagt noe ganske så selvinnlysende.

Gammel 12-09-09, 13:17   #8
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har du blitt hårsår, Joikabolle?

Nei jeg syntes ikke det jeg. Men jeg ser ikke noe poeng i å dumme ut folk som man betror seg til egentlig? Hadde jeg hørt utrykket før, så hadde jeg kanskje ikke reagert.

Jeg ville uansett ikke sagt dette til noen jeg ikke kjente godt, for det kan misoppfattes. Skal sies at vi fortsatt er gode venner, men jeg undret meg litt over om dette var noe som man normalt pleide si i en "fortrolig samtale" som omhandlet noe personlig og litt "sensitivt". Jeg pleier være hyggelig mot folk som gidder høre på meg i alle fall.

Gammel 12-09-09, 13:18   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det er en festlig kommentar.

Og den er litt nedlatende. Den gjør litt narr av mottakeren.
Men den er veldig fin, veldig schwungete.

Signerer.

Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:18   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Liker den, jeg. Men nå er jeg en smule sarkastisk/ironisk i humoren min også, da.

Jeg mener han tar feil her. I mine ører er det et ganske syrlig forsøk på å gjøre avsender oppmerksom på at her er det blitt sagt noe ganske så selvinnlysende.

Enig. Om kommentaren evt skal være sårende, kommer for meg helt an på situasjonen og tonefallet som blir brukt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:20   #11
Joika
Pauset

Standard

Sv: "No shit, Sherlock ..."

Om jeg bretter ut om min alkoholiserte eks-stefar som jeg vokste opp med i tenårene, så skal jeg svare dere alle som kommer med sympati og "jeg er enig med deg"-innlegg, med "no shit, Sherloc". Yepp.

Gammel 12-09-09, 13:24   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo ikke en sårende kommentar. Det er en total malplassert kommentar. Og viser vel at avsender ikke helt forstår hva han sier.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:26   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at det betyr: "prøver du å si noe smart? Nei, det var ikke smart, det er noe alle vet, og noe du ikke trenger å fortelle meg" eller noe sånt. Helt malplassert der, ja.

Gammel 12-09-09, 13:27   #14
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det er jo ikke en sårende kommentar. Det er en total malplassert kommentar. Og viser vel at avsender ikke helt forstår hva han sier.

Takk! Jeg syntes i alle fall ikke den passer i alle settinger. Må jo si det var et innovativt og morsomt begrep i utgangspunktet, men jeg syntes det skal være en rimelig humoristisk samtale om man ikke indirekte prøver fortelle den man snakker med, at vedkomne er totalt på trynet.

Gammel 12-09-09, 13:33   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Enig med disse to. :lat:

Gammel 12-09-09, 13:35   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Elise - og det var ganske malplassert i den settingen, selv om det ikke generelt er en sårende eller stygg kommentar, bare litt vennlig sarkastisk (eller, om den er vennlig eller ikke kommer vel an på tonefallet).

Gammel 12-09-09, 13:35   #17
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Temmelig nedlatende/sarkastisk, eller et halvdårlig forsøk på å være slående morsom.

Jepp.

Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:37   #18
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hehe, når han sa det, virker han som den ovenpå som psyker ned deg som ikke har peiling, og når han kom med forklaringen sin, ble han plutselig ikke ovenpå lengre, snarere tvert imot.

Gammel 12-09-09, 13:39   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i grunnen godt mulig han forsøkte å være selvironisk og litt morsom fordi han egentlig følte seg på veldig gyngende grunn etter å ha åpnet seg opp?

Gammel 12-09-09, 13:42   #20
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det er i grunnen godt mulig han forsøkte å være selvironisk og litt morsom fordi han egentlig følte seg på veldig gyngende grunn etter å ha åpnet seg opp?

Nei det var nok bare sleivete. Jeg begynte ikke grine eller noe sånt altså, men vi endte opp med å diskutere om dette var passende å si i stedet. Han stod på sitt at det var helt ok å si, jeg mente det var frekt.

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Hehe, når han sa det, virker han som den ovenpå som psyker ned deg som ikke har peiling, og når han kom med forklaringen sin, ble han plutselig ikke ovenpå lengre, snarere tvert imot.

Ikke sant. Hvorfor psyke ned en man skal bruke som sjelesørger (tar litt i nå da)??

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.